Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Al Gore ny medlem i Apples styrelse

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag meddelar Apple att Al Gore valts in i företagets styrelse.

Steve Jobs säger:
“Al brings an incredible wealth of knowledge and wisdom to Apple from having helped run the largest organization in the world—the United States government—as a Congressman, Senator and our 45th Vice President. Al is also an avid Mac user and does his own video editing in Final Cut Pro. Al is going to be a terrific Director and we’re excited and honored that he has chosen Apple as his first private sector board to serve on.”

Al Gore var vice-president i USA under perioden 1993 - 2001 och är en mycket välkänd profil över hela världen.

Apples pressrelease

Tack till Acke som tipsade redaktionen.

- du läste det först på 99mac.com -

[ 19. mars 2003, 23:35: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Ja då var det alltså detta som var på gång tidigare när Think Secret skrev om detta tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-19 23:48

Nu finns det två trådar om samma sak.

Undrar om Bush är avundsjuk

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-03-20 16:35

Hade Bush blivit invald i Apples styrelese hade jag gjort mig av med mina Macar illa kvickt och sedan vägrat använda datorer överhuvudtaget.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-03-20 16:46

Är inte George W betatestare åt pyttemjuk?

Att välja in George W i Apple styrelse hade varit ett äkta AmBush (bakhåll) så nej tack han kan stanna hemma på ranchen!

Olle

  • Oregistrerad
  • 2003-03-20 19:21
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: littlegreencube:
Undrar om Bush är avundsjuk

Han sitter väl i Microsofts styrelse?

Helvet asså. Al Gore... han kan jue Bli världens bästa Apple man eller hur jag ska säga det...... GO AL GORE!!!

Man ska ju inte glömma att det var Al Gore som enligt egen utsago uppfann Internet.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Man ska ju inte glömma att det var Al Gore som enligt egen utsago uppfann Internet.

Källa till det?
Så vitt jag har hört, så har han sagt: "Jag var MED och uppfann internet". Vilket inte är felaktigt, då han var med och drog upp strukturen för Arpanet.

Rätta mig gärna på detaljer.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-20 23:04

Skall man tolka denna ensidighet som att mac-användare är mer demokrater än republikaner (på svenska mer vänster än höger)?
Eftersom dessa inlägg (bara hyllning till Gore och endast hån mot Bush) trots allt blir lite väl politiska i förhållande till vad brukligt är på detta politik-förbjudna forum...

Bara en någorlunda neutral iakttagelse...

Låter schyst med Gore. Han är jävligt begåvad, fast lite torr. In med Bill Clinton också! För mycket demokrater? Sällan... Tänk er en styrelse med den kristna högern i form av Bush, Rumsfeld, Wolfowitz och Cheney! Haha, Herre jävlar....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Palle
Skall man tolka denna ensidighet som att mac-användare är mer demokrater än republikaner (på svenska mer vänster än höger)?
Eftersom dessa inlägg (bara hyllning till Gore och endast hån mot Bush) trots allt blir lite väl politiska i förhållande till vad brukligt är på detta politik-förbjudna forum...

Bara en någorlunda neutral iakttagelse...

Njae, jag skulle nog knappast kalla demokraterna för vänster, inte ens mer vänster än republikanerna. Det rör väl sig om Liberaler och Konservativa.

typ.

så vitt jag förstått det.

1
Bevaka tråden