Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starcraft skärmupplösning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis installerat Starcraft, med alla patchar och så vidare, jag gillar verkligen spelet, allt funkar, efter många om och men, men nu har jag stött på ett "problem" som jag vill försöka lösa.

Finns det något sätt att ställa om storleken på spelet?

Det visas i 600x480 pixlar, och det är, om man kör på helskärm, så kornigt att en grovlimpa verkar vara gjord av luft, och om man väljer att spelet kör på ens skärminställning (min är 1024x760) så är det ändå de fördömda 600x480 pixlarna som körs, fast med en tjock, svart ram som fyller ut tomrummet.

Har någon en lösning på denna irritation?:confused:

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-01-05 01:23

finns ingen lösning på det.. grejejn är att det spelet är gjort för man ska spela multiplayer o.s.v.
Och för att ingen ska ha någon bättre förutsättning genom att ha högre upplösning så är spelet låst till 640x480..

Själv tycker jag detta är starcrafts främsta egenskap..

HUr som.. kan hända att det finns nåt hack nånstans.. men men

Argh! Banne mig! Det var något av ett bakslag, för det ser ju ut att kunna fungera fint som ett 1024x780 pixlarsspel!

Nåja, bra att jag fick veta det iaf, så man kan acceptera det helhjärtat. (blä)

Jag vill minnas att när jag spelade Starcraft på en 1024 x 768-skärm fyllde spelet skärmen. Upplösningen var däremot lägre. Det låter som att din dator inte "zoomar" upp spelet till din aktuella skärmstorlek/upplösning.

1
Bevaka tråden