Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS-möss med klitoris

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon mer än jag som reagerar över formgivningen på MS nya möss-sortiment? De liknar slidmynningar med väl tilltagna klitoris (rullningsknapp). Microsoft har verkligen lyft fram den ekivoka betydelsen hos våra pekdon.

(Inlägget försvann då jag av misstag tryckte på radera när jag skulle redigera, men det tog över tio minuter innan det försvann och några hann svara. Märkligt! Därför postar jag den igen)

Senast redigerat 2006-01-04 19:41
  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-04 16:51

Mouse och mice har en annan betydelse i Amerikat. Det skulle vara skillnad om man kallade datormusen för bäver over there.
Det är nog din snuskiga fantasi som spökar.

Ursprungligen av Konrad:

Det är nog din snuskiga fantasi som spökar.

Ta en titt på exemplevis LaserMouse 6000 eller IntelliMouse Explorer 4.0, och se om inte din fantasi spökar lite grand också.;)

  • Medlem
  • 2006-01-04 17:07

När vi nyss fick våra nya datorer fick vi även Mighty Mouse. Kvinnorna i gruppen tyckte genast att den hade en klitoris, medan männen inte alls gjorde den kopplingen...

  • Medlem
  • 2006-01-04 22:53

Eftersom detta är ett seriöstforum vill vi ju inte att trådar i On topic-delen ska balla ur. Och eftersom ämnet är lite extra känsligt visar jag nu prov på moderat prydhet. Låt oss hålla oss till ämnet, och visaoss intelligenta nog att skriva inlägg som inte hamnar på fel sida om den väldigt tunna gränsen.
(Raderar några inlägg som inte var särskilt stötande i sig.)
Mod

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-01-04 22:58
Ursprungligen av Baron:

Eftersom detta är ett seriöstforum vill vi ju inte att trådar i On topic-delen ska balla ur. Och eftersom ämnet är lite extra känsligt visar jag nu prov på moderat prydhet. Låt oss hålla oss till ämnet, och visaoss intelligenta nog att skriva inlägg som inte hamnar på fel sida om den väldigt tunna gränsen.
(Raderar några inlägg som inte var särskilt stötande i sig.)
Mod

Nog rätt agerat att stämma i bäcken.
Men du valde att ändå ha kvar tråden?!

  • Medlem
  • 2006-01-04 23:11

Utan att öppna för att diskutera hur moderatorerna resonerar kan jag i alla fall säga att jag gjorde som jag gjorde eftersom liknelsen är uppenbar för fler än trådskaparen, inläggen som är kvar i tråden är "städade", faktiska och On topic. Vi är ju vuxna människor och kan nog nämna även det onämnbara utan att svimma. Om kvinnorna på min arbetsplats kunde ta upp det och skratta åt det måste det gå att dryfta även här.

Fler inlägg om modereringen hänvisar jag till Feedback-forumet. Kommer det fler kommentarer här raderar jag dem.

Kolla vad jag hittade hos Microsoft:

"[A] great help to people doing detail work, not to mention to the increasing number of baby boomers with declining vision. So, stop the presses: Microso

http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/features/magnify.mspx

Knoppen på Mighty Mouse håller jag med om att den får en att tänka på klitoris. Fast Microsoft-mössen? Ni menar där där scrollhjulet sitter?

Äh, gonatt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-05 10:25

Världen är full av grejer som ser ut som snoppar och kussimurror. Det är väl bara skoj?!
Men jag tycker det är lite obehagligt när min åttaårige grabb eller fyraåriga dotter sätter sig framför PC:n för att spela och grabbar tag i en 20 centimeter hög joystick med "ollon" och allt. Vad DEN formgivaren tänkte på undrar jag....

Jag letade nyss efter en sajt jag sett tidigare, med logotyper som ser ut som... ja... ni vet. Hittade den tyvärr inte.

Förmodligen menar du den här sidan.

1
Bevaka tråden