Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T39m och iBook (10.4) vill inte hitta varandra (bluetooth)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj!

Var och köpte den billigaste bluetoothadaptern jag kunde hitta (http://www.netonnet.se/item.asp?iid=65816&sid=1002735&SpaceCode=SectionRow1Left). Förvåningen var total när den funkade på macen, inte illa för 149 kr!

Anledningen till att jag köpte den var att jag ville kunna synka min iBook med min ericsson t39m. Så nu har jag suttit här och mecklat en stund utan att få dem att hitta varandra. Kan nån av er något schysst knep? Jag kan alltså inte ens få dem att hitta varandra, och jag har prövat att ställa bägge två som sökbara.

Jag sökte lite på forumet och hittade testet utav dlinks dito. Den tänkte jag köpa först, men ändrade mig när jag såg den jag nu har ipluggad. I det testet så körde de med just en t39m. Kan det bero på att dlinken är bt 1.1 och den jag har är 1.2? Borde inte det vara bakåtkompatibelt?

Har tyvärr inte någon annan bt-enhet i närheten så att jag kan pröva om det funkar alls.

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-01-02 16:36

Lägg T39an i sökbart läge. Sedan startar du Bluettooth på laptopen. Kör Bluettooth Wizarden. Den ska hitta ett "nummer" eller namnet på din telefon när den söker.

Jo, det är precis det jag har gjort!

Kollade med flickvännens något modernare telefon, och då funkade det. Det verkar som att just bt-kretsen eller nåt har pajat i mobilen. Den är köpt begagnad, och jag vet att den har varit ute på en del äventyr.

Tack för hjälpen i alla fall!

1
Bevaka tråden