Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-Linken död, har två frågor om Netgear WGR614

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 15:52

Min D-Link DI-624 har totaldött och nu måste jag skaffa mig en ny router/switch/wlan. D-Linken för att den krånglat ganska mycket, så vi har inte kommit särdeles bra överens. Det jag gillade med den var dock dess inställningsmöjligheter med port forwarding etc.
Jag har en egen server, och kopplade domäner till mitt externa ip, vilket betyder att jag går ofta in på mina domäner i webläsaren. Nu när jag tog fram min gamla Netgear RP614, som temporär lösning, märkte jag att den inte klarar av det där. När jag går in på en domän som går till mitt ip, hittas inte sidan.
Det jag undrar är om Netgear WGR614 klarar detta.
Tänkte på en annan grej också, detta angående det där med inställningar för portar. Går det att ställa in så att port 400 egentligen är port 45?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-18 01:03

Ingen som har en WGR614?

Jag har en WGR614 V4. Den har funkat bra i ett och ett halvt år. Köpte en WGR614 V1 först och den var värdelös. De ser likadana ut, emballaget ser likadant ut så det är slumpen som avgör vilken du får.

Den började dock strula för ca två veckor sedan, och jag försökte lösa det själv, men lyckades inte. Då ringde jag till supporten (vilke öppetider de har! 24/7!) och blev hjälpt av en (förmodad) indisk herre som kopplade upp och "justerade" mina inställningar och vips så funkade den igen. Försökte få fram vad det var han hade gjort, men lyckan av att det funkade överskuggade hans språkbrister

Jag ger den 8 poäng av 10.

Har en Netgear DG 834 G som ersatte min D-LINK 624 som aldrig fungerade bra. Netgearen har gått klockrent i ett halvår nu.

1
Bevaka tråden