Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

w800 med mac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Fick en w800 för ett par dagar sen. Testade i gåratt koppla den med mina datorer. BT går ju bra på alla vis (älskar Salling Clicker).
Testade sen usb-koppling: På min PC (win xp) funka de grymt dåligt, fick med en cd med extremt buggig mjukvara. Telefonen dök upp i explorern men där kan jag bara flytta bilder o ljud. Musik kunde jag inte lägga in för då behövs Disc2Phone (eller va de hette), orkade inte registrera just då men gör väl de senare.

På Macen: Dyker kortet upp i findern, thats it. Finns det ngn möjliget o lägga in musik från en mac?

Dreamsicle använder jag för att föra över musik till min K750 och en kompis till sin W800.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-22 15:10

Kör med nedan sen ett par veckor, verkar fungera bra.

K750iGrabber - För att få USB-anslutningen att lira.
iTuneMyWalkman - För att synka en spellista i iTunes över till nallen.

Man kan även få iPoto att importera bilder automatiskt från mobilen.

För att kunna skicka SMS från Adressboken, kolla
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=86799

Nice! Tack för svaren, ska kolla.

  • Medlem
  • 2006-01-07 21:30

Har installerat grabber och iTWM i tiger, första synken går alldeles utmärkt bra. Men efter andra inkopplingen hänger sig synken och efter att försökt mata ut w800i via script menyn i iTunes hänger sig hela datorn !!! (Badboll i evigheter).

När jag sedan i det läget lossar kontakten mellan dator och lur kommer datorn igång igen samtidigt som jag får meddelandet om att jag inte matat ut enheten på rätt sätt. Och att data kan ha blivit skadad mm.... Vilket verkar ha hänt eftersom kortet inte dyker upp överhuvudtaget när mobilen kopplas in, ej heller via USB lösare eller direkt.

1. Någon som vet hur man kan omformatera Memory Stick Pro Duo ?

2. Något tips om vad man ska göra för att kunna synka spellistan mer än bara första gången ?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-17 20:35
Ursprungligen av erikm:

Har installerat grabber och iTWM i tiger, första synken går alldeles utmärkt bra. Men efter andra inkopplingen hänger sig synken och efter att försökt mata ut w800i via script menyn i iTunes hänger sig hela datorn !!! (Badboll i evigheter).

När jag sedan i det läget lossar kontakten mellan dator och lur kommer datorn igång igen samtidigt som jag får meddelandet om att jag inte matat ut enheten på rätt sätt. Och att data kan ha blivit skadad mm.... Vilket verkar ha hänt eftersom kortet inte dyker upp överhuvudtaget när mobilen kopplas in, ej heller via USB lösare eller direkt.

1. Någon som vet hur man kan omformatera Memory Stick Pro Duo ?

2. Något tips om vad man ska göra för att kunna synka spellistan mer än bara första gången ?

Samma strul händer mig. Utan Grabber gick det bra, med är det problem. Som sagt; går det att omformatera Memory Sticket?

Skulle inte installerat Dreamsicle. Hur tar man bort den? Tycks som den installerade lite annat också, så hur gör man för att ta bort allt?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-17 21:06

Formatera Memory Sticket var inte så svårt. Bara gå in i Filhanteraren och välja Mer.

  • Medlem
  • 2006-04-17 21:51

Hur fick du mobilen att funka ihop med macen till internet?
Vad använde du för nummer att ringa upp?
Behövdes det något script?

Tacksam för svar

Senast redigerat 2006-04-17 22:06
1
Bevaka tråden