Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

synca palm os 5 med ical

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag syncar iCal med min Palm E2 så får jag över mötena på den sk osorterade inställningen. När jag sycar åt andra hållet kan jag bara välja en inställning som tex arbete som malla möten läggs i.

Det jag vill göra är att de behåller sin grupp som tex arbete, hem, skola osv.

Går detta?

Daniel

  • Oregistrerad
  • 2005-12-21 16:00

Hej Daniel!

HotSync och/eller iSync har inget inbyggt stöd för att synkronisera datafällt i iCal som location-fältet eller grupper/kategorier. Riktigt dåligt faktiskt.

Däremot finns det ett trevligt program som heter Missing Sync som fixar biffen. Se http://www.markspace.com/missingsync_palmos.php

/Fredrik

Så med detta program så funkar det då?
Vet du några andra bra saker med programmet. Kostar ju dock lite...

Tack för tipset.
Daniel

  • Oregistrerad
  • 2005-12-21 19:03

Med Missing Sync funkar det... Programmet har en hel del trevliga funktioner, men jag använder det primärt för att få full funktionalitet vad gäller synkroniseringen. Grymt bra är också att man kan göra olika synkroniseringsprofiler beroende på vilken anslutningsmetod man använder. Jag har ställt in så att när jag synkar via bluetooth skall bara kalendern synkas.

/Fredrik

Oki tack för tipsen

Daniel

Nu har jag köpt programmet, men har lite småproblem med iCal.
Det funkar att synca, men när jag nu öppnar iCal så tar det evigheter att få fram alla poster och de olika katerogierna syns nu inte i vänstra hörnet, men syns på de olika posterna.
Jag kan inte heller göra nya, det är som om de inte fanns där... och att man inte kan göra nya..?

Jag hade inga aktiviteter i iCal när jag syncade bara i i handdatorn.

Daniel

När jag slänger mappen iCal i "Application Support" och startar programmet iCal så fungerar allt, men så fort jag syncat med palmen så kommer problemet åter.

hmm ifall jag ställer in missing sync att skriva över informationen fungerar det, men inte annars...?

1
Bevaka tråden