Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-link 614+ långsam mot mac, inte mot pc

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-18 14:58

hej alla,
här är en fråga kanske ni kan besvara?
när jag surfar på min Mac går det vansinigt sakta. t ex jag får slow connection om jag kopplar upp mig och vill spela lite poker på nätet. Surfa in på expressens sidor tar typ en livstid...

Samtidigt sitter jag med en PC station kopplad direkt till routern och kan spela online spel typ battlefield2 utan några större problem.

för att krångla till det ännu mer, min flickvän sitter på en laptop pc och surfar rena formel1 gentmot mig.

Jag har svårt att tänka mig att problemet skulle sitta i själva Macen.
Har ett Telia 8000 abonemang.

vad tror ni?

Jag har den D-link 614+ och den är inte så slö mot våra macar här. Så jag har svårt att tänka mig att den skulle göra skillnaden... har du testat att mäta bredbandet med t.ex. TPTEST?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-12-19 16:33

Kanske denna tråden kan hjälpa.
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=88302

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-19 16:50

Jag har ett dlink DSL-504T DSL-modem med router.

Jag har haft problem med att dns-servern (eller dns-relayen snarare, den förmedlar trafiken vidare) har gett trasiga namnuppslag åt linuxklienter, 0.0.0.0 vad man än försöker slå upp, vilket gör att inga anslutningar funkar. Kanske macen märker att 0.0.0.0 är fel och försöker igen, igen, igen och igen vilket gör att det tar evigheter?

Windowsklienter har klarat sig bra, inga problem.

Min mac har dock fungerat bra bakom modemet, det är bara linux som haft symptomen.

1
Bevaka tråden