Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport express/iTone klabb

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-12-19 12:27

hej jag har en ny iBook och surfar via AP Extreme, ville naturligtvis streama bredbandsradio till min hemmapopplåda så jag skaffade AP Express

jag har fått upp knappen i iTone där man kan välja Stereo eller data högtalare och när jag väljer stereo så söker datan efter fjärr högtalare men hittar inga sen hoppar iTone tillbaka till data.

Vet ni vad som klabbar?
tacksam för svar

Mvh

Christer

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 16:18

Gratulerar till den trevliga utrustningen! Jag ägnade själv en liten stund i helgen åt att koppla upp ett AP Express-nätverk bestående av en AP express vid bredbandsmodemet och två stycken vid varsin stereo. Initialt hade jag litet bekymmer med att välja bland alla inställningar som man kunde göra på varje enskild AP. Till exempel strömmade inte musiken som jag väntade mig. Dock hittade jag en strategi som funkade bra och snabbt för mig!

Jag pluggade ur alla AP Express och nollställde dem (genom att hålla ett gem på "nollställ"-knappen medan man stoppar in dem i eluttaget).

Sedan pluggade jag in en av dem och svarade på de enkla frågor som AirPort Inställningsassistent ställde.

Sedan nästa på samma vis, och till sist sista på samma vis.

Inser att detta inte är särskilt precisa råd, men det går mycket snabbare att bara nollställa allt och köra Inställningsassistenten än att försöka lösa problemen själv. I alla fall för mig...

1
Bevaka tråden