Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mighty eller trådlöst

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-16 21:04

Fasen också...

Ska man nu ha en Mighty Mouse som standard, eller är trådlöst läckrast? Hade nya musen varit trådlös var det ju inget att fundera på, men jag antar att man inte kan ha ett trådlöst tangentbord och till vilket man kan koppla en might mouse? Inga USB-portar på det trådlösa tangentbordet va?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-12-16 21:55

Mitt Apple Wireless Keyboard har inga USB-portar men det är å andra sidan ganska gammalt. Det kanske är annorlunda nu men det har jag svårt att tro.

Jag kör även Apple Wireless Mouse. Vill inte bland in för mycket sladdar. Har tidigare haft en Logitech-mus men massa knappar och sånt men det är ändå rätt överskattat. Jag klarar mig alldeles utmärkt med bara tangentbordet för alla balla funktioner.

Sen känns Mighty Mouse lite halvkass. Kvalitén känns inte riktigt bra. Inte alls samma klass som Apple Wireless Mouse.

1 knapp is the way to go!

Vad jag hade valt...

Kör för tillfället apple tangentbord med sladd för jag använder ofta USB-minne och tycker om att ha portarna tätt tillgängliga där. Trådlöst apple-tangentbord har inga USB-portar. Annars hade jag valt BT lösningen för den är klart snyggast. Köpte en Mighty mouse från början eftersom jag inte alls kan förlika mig med enknappslösningen. Måste dock säga det att det enda som är bra med Mighty m ouse är designen. Det är annars en riktig sunkmus! Om du inte är en total Apple-fetishist så tycker jag att du skall kolla in någon av marknadens andra möss om du vill ha en som inte bara har en knapp. Det finns diskreta och bra sådana. En varning skall utfärdas för MacMice blåtandsmus. Sämre blåtandsmus får man leta efter. Vet flera som testat, undertecknad inkluderad, och den är mycket inexakt och formligen äter batterier. Till syvende och sist handlar allt om personliga preferenser!

God Glögg och gott nytt år alla!

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-12-19 14:08

Köpte min iMac nyligen och valde inte till BT-tgb/mus. Jag tycker mighty mouse funkar bra, kombinerar det rena apple-utseendet med hyffsad funktion. Har även en Logitech MX1000, men den har farsan fått överta. Scrollkulan på mighty mouse är riktigt trevlig. Klarar mig inte utan scroll.

Tycker det blev ganska stilrent ändå, trots två sladdar: http://hem.bredband.net/petkje/skrivbord2.jpg

  • Oregistrerad
  • 2005-12-26 10:43

k3vlar: kanske liten dum fråga i denna tråd, men var har du för högtalare och fungerar dom bra? (okej, offtopic). något du rekommenderar, och var kan man få tag i dem isf?

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-12-27 00:04

Logitech X-230 heter de. 2.1-system (står en lite subwoofer på golvet). Kostade 500 kr på Siba i våras. De fungerar väl ok, speciellt till film och "discodunk"-musik, men jag stör mig rätt ofta på att diskant dränks i missljudande bastoner när jag lyssnar på lugnare musik. Inget för finsmakaren med andra ord

  • Oregistrerad
  • 2005-12-27 11:48

ok, då får jag nog leta vidare...

1
Bevaka tråden