Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jepp, det funkar som det ska...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå.
Verkar som många har problem med Powerbooken.
Bucklor hit&dit vid leverans, OSx funkar inte siellerså, randiga bildskärmar.

Därför vill jag meddela att jag är grymt nöjd med min PB12"!
inget fel eller strul, bara funkar.

Ville ha en tråd som motvikt till allt negativt.
Antar att fler har PB som fungerar?

//Daniel

Helt klart nöjd, min PBG4 15" fungerar som en dröm!
Inga problem överhuvudtaget med datorn sen jag skaffade den hösten 2004, helt grymt glad över den!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-15 20:48

Jag är mer eller mindre ansvarig för 9 st PB som köpts in av mig och till switchers som jag påverkat. Av dessa har det faktiskt varit problem med 3 st där de gått in för garantireparationer. Idag fungerar dock samtliga 8 klanderfritt och Apple har i princip varit klanderfria avseende reparationerna som genomförts.

Tillägg: Dessutom håller jag koll på ett antal iBooks och de fungerar också utan anmärkning.

Va har det varit för fel på dem hekr? Jag upplever att datorn hänger sig VÄLDIGT lätt, minsta stöt när man t.ex ställer ner den på bordet. Ja då tvärhänger den sig, man får dra ur strömsladden och sen dra ur batteriet. Detta är fantastiskt störande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-30 11:55
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Va har det varit för fel på dem hekr? Jag upplever att datorn hänger sig VÄLDIGT lätt, minsta stöt när man t.ex ställer ner den på bordet. Ja då tvärhänger den sig, man får dra ur strömsladden och sen dra ur batteriet. Detta är fantastiskt störande

Ledsen sent svar. De PB som strulat har gjort det pga
1) En dator där logikkortet pajade efter ett år (byttes tre ggr innan datorn blev helt frisk)
2) Glappande ljussensor som ledde till att datorn gick i vila hela tiden samt
3) 7 pixlar som dog i en grupp på skärmen på en dator (skärmen byttes med ledde till följdfelet att datorn inte gick i vila när skärmen fälldes ned, efter ytterligare rep fixades även det).

Att datorn hänger sig lätt när man rör den tyder på samma fel som på min första PB med trasigt logikkort (det är en PB G4 667 MHz DVI). Om jag kom åt eller tryckte lätt på vänstra framkanten på datorn frös den i många fall, eller helt enkelt rörde vid datorn... Se gammal tråd "Varning för reda gruppen" för detaljerad beskrivning om det ärendet...

När detta inträffade kunde jag läsa mig till att denna typ av fel var relativt vanligt förekommande på dessa modeller.

Dessutom ett tillägg, om datorn tokkraschar fungerar det "alltid" att hålla ned powerknappen under 5+ sekunder för en hård avstängning. Det är mkt bättre för datorn än att rycka i sladdar och batteri.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-12-25 01:07

Min 12" PowerBook är en dröm! Enda lilla jag hittat som "fel" är att det är ett litet glapp på vänstra sidan av locket, när datorn är stängd. Det glappar på en mm eller så, så det syns inte. Det känns dock om man trycker med fingret på kanten jämfört med om man trycker på högra kanten. Dock så lite att jag inte ens tänker prata med Apple om en "reparation".

min 12" är helt perfekt. startar om den någon gång varannan vecka, tar med den till plugget utan och släpar med den lite överallt utan att den har klagat. helt galet nöjd

Vi har fyra PowerBook (2x12", 1x15" och 1x17") och två iBook 12", alla har gått utan några som helst problem.

1
Bevaka tråden