Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan XBox 360 kommunicera med någon av mina Macar?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-10 21:38

Har lite olika typer av Macar. En 333 MHz, en 800 MHz, en G5 Dual och en G5 1600 MHZ och en bärbar 17 tum 1 GHZ. Funderar nu på att köpa en XBOX 360 och undrar om någon av dem kan prata med någon av mina Maccar?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-12-10 23:08

Vad är det du vill att dom ska "prata" om? Streama film/musik? Eller vad är du ute efter?

  • Medlem
  • 2005-12-11 08:49

Helt enkelt kopplas ihop

Jag vill helt enkelt att de ska kunna kopplas ihop, Ladda över filmer, bilder från Mac etc in i XBOXet.
Jag har provat med förra versionen av Xbox, men då var det rätt komplicerat. Man var tvungen att använda Virtuell PC etc. Tror ni att det är lättare nu? Eller lika komplicerat?

Ursprungligen av SvenD:

Jag vill helt enkelt att de ska kunna kopplas ihop, Ladda över filmer, bilder från Mac etc in i XBOXet.
Jag har provat med förra versionen av Xbox, men då var det rätt komplicerat. Man var tvungen att använda Virtuell PC etc. Tror ni att det är lättare nu? Eller lika komplicerat?

Jag har en chippad XBox 1 hemma som jag mestadels använder som filmspelare i vardagsrummet. Det funkar hur bra som helst att ftp:a från Macen till Xboxen via en vanlig nätverkskabel. Det har funkat enklast i OS X Tiger för mig (Var lite krångligare i Panther). Bara att skriva in Xboxens ip-nummer i ftp-klienten och connecta så e man inne gör vad man vill.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-12-12 16:14

Här borde du kunna hitta guider på hur du gör för att ansluta mellan burkarna: www.xbox-scene.com

Vill du ha en burk för att ha som mediaspelare, tror jag en chippad 'Modell 1' är att föredra. XBOX360 tror jag inte ens klarar av DivX tex.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-12-11 10:30

Om "Xbox 1" är chippad är det dunderenkelt. Det går att göra via FTP. Du kan till och med streama filmer, och streama musik från iTunes utan att använda virtual PC. Jag skulle vilja påstå att en chippad "Xbox 1" är överlägsen en Xbox 360 som mediacenter.

  • Medlem
  • 2005-12-12 13:29

Hur får jag kontakt med XBOX:en via FTP?

Jag har en chippad XBOX1

Jag har försökt det tidigare, men lyckades aldrig lista ut hur "jag fick in" XBOX;en i datorn.

Som om jag tex tog FTP programmet Transmit eller Fetch så borde jag enkelt få kontakt med XBOXen?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-12-12 14:20
Ursprungligen av SvenD:

Jag har en chippad XBOX1

Jag har försökt det tidigare, men lyckades aldrig lista ut hur "jag fick in" XBOX;en i datorn.

Som om jag tex tog FTP programmet Transmit eller Fetch så borde jag enkelt få kontakt med XBOXen?

1: Du måste ha en dashboard med ftpserver, men de tror jag alla har nu.

2: Ställt in rätt ipadress och lösenord på xboxen och på datorn, ex 192.168.1.1 på dattan och 192.168.1.2 på xboxen

3: Ftp-porgram, vilket som helst.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-12-12 14:30

Fetch är att föredra, det är det som jag upplever stabilast och har bäst stöd för att radera filer mm.

  • Medlem
  • 2005-12-12 15:01

Ännu en korkad fråga: Vilken ingång vilken sladd?

Här kommer ännu en korkad fråga.

Vilken ingång kopplar ni in i XBoxet och vilken ingång i Macen?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-12-12 15:03

Nätverksporten.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-12-12 15:04

Se till att du har rätt kabel föresten, det är möjligt att det inte fungerar annars. Korsad om du kopplat mellan dator och xbox och rak om du kopplat via hubb, router eller switch.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-12-12 16:12

Om man kör med XBMS-server på Macen behöver man inte flytta över filmerna, då kan man streama dom från datorn istället.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-12 20:40

xbox ettan är klart att föredra framför 360-modellen, just nu iaf.

Vill man ha ett bra svenskt forum för övrigt, så är http://forum.psxcare.com/support/ att föredra!

Måste XBOX-ettan vara chippad eller funkar det även om den är soft-moddad?

En polare softmoddade sin nyinköpta XBOX nyligen och enligt honom var det knepigt, lätt riskabelt (hotswappning av hårddisk) och kräver en PC. Den enda nackdelen verkar vara att man inte kan spela online. Men moddningen funkar utmärkt och lirar bra mot TVn och PCn.

Är det någon idé att snåla 500 spänn på ett chip om man har mac?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-12-12 23:24
Ursprungligen av Kakazooka:

Måste XBOX-ettan vara chippad eller funkar det även om den är soft-moddad?
....
Är det någon idé att snåla 500 spänn på ett chip om man har mac?

Frågan är om det är lagligt att diskutera hur man chippar på bästa sätt. Blev det inte olagligt att montera in chip för ett tag sen (kan inte hitta någon säker källa)

Att däremot diskutera hur man ftp:ar till en dator är väl en annan sak :D:D

Nja, chippen (och chippningen) i sig blev inte olagliga, det var det att man tog bort kopieringsskyddet. Med andra ord så är chip som möjliggör bootning av linux fortfarande lagliga. Men eftersom det samtidigt tar bort kopieringsskyddet så är det väl lite utav en gråzon...

(Om jag har fattat rätt)

1
Bevaka tråden