Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Butik i Sundsvall?

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Yes:

Nu är det två veckor kvar.
Vad tror ni att det blir för öppningserbjudande??

Yes!!

INTE iMac alla fall … Men jag tror att där tänker de fel. Skulle switchers se den i aktion och priset var sänkt, så skulle den sälja som smör *s*

För mig veterligen saknas liknande dator i PC-världen! Bara man hade möjlighet att uppdatera den på sikt med lite bättre innanmäte, så borde den vara en riktig höjdare.

Grafikkortet är kanske inte så speciell, men annars bör den vara med i gamet ett tag till. Bara man får bukt i alla möjliga missljud som den verkar drabbas av så lätt.

HUR i himla världen kommer det sig att iMacen är så hårt drabbad av just det problemet???

  • Oregistrerad
  • 2005-11-29 00:48

ahh trevligt. konstigt såg det inte förns idag och bor endå granne med lokalen hehe. men riktigt nice det här har jag väntat på

iPod
iPod
iPod

Inget annat.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-29 12:34
Ursprungligen av Mattias Hedman:

iPod
iPod
iPod

Inget annat.

Vaddå iPod, iPod, iPod??

Öppnar 8 December 17.30. Iaf för VIP-inbjudna.
Nära nu...

Yes!!

Konstigt!
Varför har inte mitt99mac fått inbjudan ännu?

Kommer väl snart!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-29 12:39
Ursprungligen av Macaddict:

Konstigt!
Varför har inte mitt99mac fått inbjudan ännu?

Kommer väl snart!

Håller med, fast jag gissar att vi inte kommer få plats i den lilla lokalen. Vi kanske får plats i källaren?

iPod är det som det kommer satsas på, helt riktigt.
Nog kommer det något erbjudande på någon mac också.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-29 15:46

iPods e ju inte helt fel.
Själv funderar jag på den nya. Tänkte först köpa en Nano, men den är ju så otroligt liten.
För liten?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

iPods e ju inte helt fel.
Själv funderar jag på den nya. Tänkte först köpa en Nano, men den är ju så otroligt liten.
För liten?

Yes!!

Personligen är jag väldigt nöjd med min svarta Nano (förutom några hundra repor...) Brosans iPod Video känns både tung och stor i jämföresle, fast då kan ju den visa video
Fast det där med att Nanon nästan är för liten kan jag hålla med om, har hänt att jag tappat bort den och sedan hittat den på lite diffusa ställen.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-29 20:27

Haha, kan tänka mig det. Såg Nanon i Lund för ett tag sen. Den e grymt liten.
Ska klämma och känna i nya butiken den 8e.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-01 18:27

"INTE iMac alla fall … Men jag tror att där tänker de fel. Skulle switchers se den i aktion och priset var sänkt, så skulle den sälja som smör *s* "

Men tänk vad fräckt om det skulle stå TVÅ iMaccar en bit ifrån varandra, då skulle man kunna köra iSightdemo.

Yes!!

Nu har Office börjar annonsera för butiken i Sundsvalls Tidning (ST).
Vad ska jag säga?
Jag tycker att annonserna är helt obegripliga, det skapas inget sammanhang mellan dagarna om vad som är på gång. Det är inte ledtrådar som skapar en chans till gissning om du inte redan är insatt.
Utseendet kan diskuteras, jag gillar det inte. Inspirerat av U2 iPod.

Hade jag gjort detta hade jag kört på "De sju dödsynderna" eftersom det är mer laddat och alla anar vad det är, även om alla inte kan alla.

Vi kan ta texten från de två senaste annonserna (vet inte om det gått fler):
imac...
sju...
Vad säger det? Anta att du inget visste.

Ta istället:
Avund
Lust
Nu blir då jag sugen på fortsättningen, flörten med de sju dödssynderna är uppenbar.
Tredje annonsen är en 1:1 bild på iPod Nano.

Sedan:
Girighet
Frossei
Bild på:
iMac 20"

Dessa bilder lagom immiga med produkterna i röd sammet, eftersom det snart är jul.

Det hela blir lite läckert, lite farligt, spännande helt enkelt.
För vem vill inte leka med "döden" på ett säkert sätt?

Nåja...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-02 18:26

Öhm... verkar lite svårbegripliga annonser.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-04 00:23
Ursprungligen av Sidde:

Öhm... verkar lite svårbegripliga annonser.

Hyfsat! Hoppas inte butiken skämmer ut oss mac-användare. Dvs. att de håller stilen!

Har ni sett signaturen som står i kanten på annonserna?

Paizzano was here

Jag tror för övrigt att annonserna ska funka som någon slags nedräkning i följande stil...
iMac-sju-iPod-sex-Söndag(G5)-Måndag(fem)-Tisdag(fyra)-Onsdag(tre)-Torsdag(två)-Fredag(ett)

O se'n kaboom...Grande finale...

Fast Mattias jag kan inte förstå vad du menar med "inspirerat av iPod U2". Apples "standardfärg" är ju numer svart. Det är inte alltför många färger som funkar i tryck på svart i dagspress. Det är kanske inte snyggt men jag tror säkert att det lockar till sig en del nyfikna blickar o det är ju hela poängen

Senast redigerat 2005-12-04 14:31

Paizzano är en blivande "byrå" här i Sundsvall, jag är bekant med killen.

Självklart är annonserna en nedräkning, det förstår vi som vet när slutet är, de som inte vet det är helt oförstående (jag har testat på några personer som såg ut som frågetecken).

Apples standardfärg är inte svart numera, den används för Pro Apps ja.
Butiken kommer inte gå i svart, tro mig...

Det är den svarta bakgrunden och det röda som får mig att tänka på U2 iPod.

Jag var på Apple Center i dag strax efter klockan tre på eftermiddagen medans jag väntade en buss hem. Trevliga lokaler men inte så mycket folk just då.
De hade EN iMac som en liten tjej spelade på. Gissar att den var 20-tummare. Men jag skulle mycket gärna vilja se skillnaden mellan en 17-tummare och 20-tummare IRL. Nu var det inte möjligt och det var tråkigt. Man fick en bild av att den mindre modellen är ingenting att ha … och det är ju tråkigt.
Det var ett kollossalt misstag av de, tycker jag. Att inte ha båda två bredvid varann.
Den fyller garanterad behovet för en vanlig användare som inte kör några avancerade bildprogram eller dylika.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-09 17:41

Det finns TVÅ iMaccar i butiken En 17 och en 20 tummare. Dom är dessutom kopplade med iChat så du kan testa det med om du vill.
Lycka till!

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Det finns TVÅ iMaccar i butiken En 17 och en 20 tummare. Dom är dessutom kopplade med iChat så du kan testa det med om du vill.
Lycka till!

Yes!!

Okej … Underligt att jag inte såg den andra då i går, men det måste varit därför att jag var inte inne särskild länge då.

Skulle inte orka vänta heller för att få prova. Får gå dit nån gång när det har lugnat ner sig och man får hjälp av personalen.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-09 17:42

Det finn sTVÅ iMaccar i butiken. En 17 och en 20 tummare. Dom har även iChat så det är bara att köra.

Yes!!

Ojoj, kul att det har öppnat applecenter i Sundsvall. Kommer hänga där hela tiden när jag ska "köpa julklappar", för sa mycket julklappar kommer det inte bli... kommer bara dräggla jaja, hoppas att den överlever, antagligen. Ska ju flytta till Sundsvall nästa ar skulle vara lagom kul om den försvann...

  • Medlem
  • 2005-12-09 20:15

Var där i går på smygpremiären.. såg flera 99macare där.. verkar bli ett bra stället och jag lyckönskar dom.. Bara några kvarter från Shida's data

Jag var in en sväng efter jobbet. Har väntat med att beställa en 23" Cinema HD för att ge dom en chans. Tyvärr hade dom ingen hemma men det var på väg in. Sen kunde dom inte matcha den rabatt jag får från Apple via mitt jobb.

Annars var jag positivt överaskad. Gott om produkter hade dom hemma och butiken var lagomt stor och ljus och fin. Mycket folk var det dessutom (jag var där runt 16).

Nån som premiärhandlade något?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-10 15:04
Ursprungligen av DeeJam:

Jag var in en sväng efter jobbet. Har väntat med att beställa en 23" Cinema HD för att ge dom en chans. Tyvärr hade dom ingen hemma men det var på väg in. Sen kunde dom inte matcha den rabatt jag får från Apple via mitt jobb.

Annars var jag positivt överaskad. Gott om produkter hade dom hemma och butiken var lagomt stor och ljus och fin. Mycket folk var det dessutom (jag var där runt 16).

Nån som premiärhandlade något?

Yes, en vit 4GB Nano.

Yes!!

  • Medlem
  • 2005-12-11 00:37

Premierärerbjudande

De hade åtminstone ett mycket fint erbjudande. 1000kr från Apple Store priserna på MacMini. Köpte 2 till ungarna, visade sig vara den smyguppgraderade varianten med 1,5Ghz processor och 64Mb VRAM, 8x DL brännare även om det inte var det som stog på kartongen

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-11 22:21
Ursprungligen av Yes:

Yes, en vit 4GB Nano.

Yes!!

Vad kostade den?
Vore kul att köpa n sådan lite billigare än hos Apple. Fast svart då...

  • Oregistrerad
  • 2005-12-11 22:32
Ursprungligen av peanjo:

Vad kostade den?
Vore kul att köpa n sådan lite billigare än hos Apple. Fast svart då...

Yes kan nog ordna en inköplista åt dig på hela sortitmentet... om du väntar lite.

Special price only for you, my friend! - Kan det vara ett motto?!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-12 08:12
Ursprungligen av G.Lindqvist:

Yes kan nog ordna en inköplista åt dig på hela sortitmentet... om du väntar lite.

Special price only for you, my friend! - Kan det vara ett motto?!

Självklart! Vad vill du ha?

Yes!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-14 11:55
Ursprungligen av Yes:

Självklart! Vad vill du ha?

Yes!!

Tycker inte 2495 kr var så billigt för en Nano. Jag får 350 kr rabatt hos AppleStore som gammal trogen kund. Femhundra om jag köper för 6000. Tänkte köpa en ny iPod också så det blir ju 500 kr rabatt. Synd, jag hade sett fram mot att gynna Sundsvallsbutiken...

  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 12:01
Ursprungligen av peanjo:

Tycker inte 2495 kr var så billigt för en Nano. Jag får 350 kr rabatt hos AppleStore som gammal trogen kund. Femhundra om jag köper för 6000. Tänkte köpa en ny iPod också så det blir ju 500 kr rabatt. Synd, jag hade sett fram mot att gynna Sundsvallsbutiken...

Går nog aldrig att matcha AppleStore, med deras priser och rabatter. Det butiken kan erbjuda är personlig-service och hjälp på plats.

Bevaka tråden