Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Även gamla trådar påstås vara nya!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter forummakeover:n så har markeringen av nya/uppdaterade trådar inte funkat som det borde.

Det verkar som om man måste läsa varje tråd för att den ska markeras som gammal. Förut räckte det att man hade gått in på respektive forumsektion och sett tråden för att den vid nästa besök skulle klassas som gammal.

Jag *tror* det är en feature snarare än en bugg. Om man kollar på Nya inlägg så finns det numera en avskiljare:

"Nedanstående diskussioner har inte uppdaterats sedan ditt senaste besök men innehåller olästa inlägg."

Jag tycker det är rätt bra, jag störde mig alltid på att så fort jag besökte 99mac så nollställdes alla trådar som lästa, trots att jag inte läst dom. Det kunde göra att jag undvek att gå in på 99mac i flera dagar bara för att jag inte hade tid att gå igenom de trådar jag inte läst. Nu behöver jag inte göra så, för den visar även vilka trådar som är olästa, men utan nya inlägg.

Det är även så att forumet sparar informationen i databasen istället för i cookie - om du byter dator och loggar in minns den ändå vad som är läst sedan tidigare.

Jag gillar det inte!
Kan man inte få ett alternativ där man kan välja mellan klassisk och den nya hanteringen av lästa trådar?

Den nya funktionen är ju bra för de som läser alla trådar i ett forum, men blir jobbig för såna som jag som läser de som verkar relevanta/intressanta.

Förut kunde jag snabbt gå in på ett "delforum" och snabbt se vad som är nytt sen sist. Sedan kunde jag öppna de trådar som var intressanta. Det är klart jag manuellt kan markera trådarna i ett underforum som lästa, men det är inte så smidigt.

Det finns inte möjlighet att ställa in det på användarnivå. För min del kan vi gå tillbaka till gamla metoden, kanske bara ska göra en enkel omröstning där man förklarar skillnaden?

Ja, det är synd att det inte går att välja. Även om jag verkligen gillar den nya varianten så förstår jag att andra som du ptolemy inte gillar det lika mycket utan föredrar den andra varianten.

1
Bevaka tråden