Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bara PC kan administrera Zyxel G-504

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur är det möjligt att jag kan surfa in på zyxels G-504 via webläsaren på en pc men inte på macen?
Macen står bara å tuggar och hittar ingenting på zyxelens ip-nummer.

Är det nåt i nätverksinställningar man ska se upp med. Appletalk tillessempelt, ska det var på eller av? eller spelar det ingen roll?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-12-08 14:50

David: Har du testat med Firefox också (både PC och Mac)?

Ursprungligen av tjogin:

David: Har du testat med Firefox också (både PC och Mac)?

Ja, är lika omöjligt i Firefox som Safar på macen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-12-08 17:16
Ursprungligen av David Slättne:

Ja, är lika omöjligt i Firefox som Safar på macen.

Men det funkar med Firefox på PC?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-08 19:33

Det brukar vara så att routern binder upp sig mot en dator, så du bara kan komma åt den från denna dator inom en viss tid. Förmodligen surfade du in på routern med PC:n först och då låste routern upp mot den så att inga andra datorer tillåts insurfning.

Man brukar kunna ställa in hur länge routern ska vara låst mot en dator.... prova ändra det till ett lågt värde...

Ursäktar om jag förklarar dåligt, har tentapluggat hela dan och är lite groggy i skallen

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-12-08 21:03

Om vi utgår från att du menar att du är inne i gränssnittet för administration av routern så kan det bero på att du inte loggar ur mellan det att du kör på PC och sedan på Mac. Vad jag menar är att du loggar in på routerns administrationsgränssnitt från en IP-adress och sedan försöker att fortsätta via annan (ny) IP-adress. Min Netgear är lika tjurig...

1
Bevaka tråden