Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färglaser: Samsung CLP-510, erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-21 12:11

Hej!

Är på väg att investera i laserskrivare. Hittade Samsung CLP-510 med 1200dpi, 24 sid/min s/v, 6 sid/min färg och duplex. Finns från runt 3500 kr. Känns inte så farligt för så pass mycket upplösning på en färglaser. Dock frågar jag mig om den är så bra som det låter? Finns det andra bättre alternativ? Någon som har erfarenheter av i första hand denna skrivare men även andra färglaser skrivare som vill dela med sig?

Sen, någon som vet hur bra stödet är för mac och airport?

Fördjupning i skrivaren finns på Samsung hemsida: http://www.samsung.com/se/products/printers/colorlaser/clp_510.asp

Tacksam för svar!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-30 16:38

Ingen som har något att säga om SLP 510? Jag funderar också på den, alternativet storebror SLP-550 som har PostScript. Några erfarenheter?

Spelar det egentligen någon roll om skrivaren har inbygd PostScript-tolk eller inte? Fixar man inte det på "klientsidan" nu förtiden? Gimp-print med GS t ex?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-11-30 18:03
Ursprungligen av Goka:

Ingen som har något att säga om SLP 510? Jag funderar också på den, alternativet storebror SLP-550 som har PostScript. Några erfarenheter?

Spelar det egentligen någon roll om skrivaren har inbygd PostScript-tolk eller inte? Fixar man inte det på "klientsidan" nu förtiden? Gimp-print med GS t ex?

Om du köper en Samsung så har jag en oöppnad svart toner. Riktigt riktigt billigt...

Bra prisvärd skrivare...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-30 20:36

Min CLP-550n fungerar väldigt bra med både mac och pc. Det enda negativa jag kan komma på är att den låter lite för mycket lite för länge efter att jag skrivit ut. Värt att nämna är att jag har skrivaren placerad i vardagsrummet...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-30 20:52

Men fungerar den om jag kopplar den till USB-porten på min AirPortstation?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-02 00:03

Min CLP-550 funkar både kopplad med USB direkt till min PowerBook och via nätverket. Betyder det nåt eller måste basstationen ha stöd för just den skrivaren?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-02 06:02
Ursprungligen av Mattias Malm:

Min CLP-550 funkar både kopplad med USB direkt till min PowerBook och via nätverket. Betyder det nåt eller måste basstationen ha stöd för just den skrivaren?

AirPortnätverket?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-02 11:31
Ursprungligen av Le:

AirPortnätverket?

Ja, fast skrivaren är ansuten via sladd till en trådlös brygga som ansluter trådlöst till min router till vilken även min PB ansluter trådlöst. Jag har alltså ingen AirPort Extreme eller Express som skrivaren ansluts till via USB. Var det detta du undrade?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-02 14:28

Ja det var det väl.
Ofta kör man väl trådlöst till APE'n, till vars USB-port skrivaren är kopplad.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-03 09:44

Och hur är det med stödet för postscript i 510 resp 550? Vad jsg förstår av specarna har 550 PS och PCL6, men inte 510. Vad kommer den praktiska skllnaden att bli?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-03 09:48

Förresten, känner någon till en affär med Samsungen uppställd så man kan få ett utskriftsprov. Eller finns det någon snäll jultomte som skulle ha lust att skicka mig en provutskrift?

1
Bevaka tråden