Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern hårddisk. LaCie?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-30 20:31

har en 2,5 år gammal Powerbook 12" med bara firewire400 och vanlig USB ut/ingångar.
ska köpa en till extern Hårddisk.
har redan en LaCie Porsche design 250GB FireWire.
vilken bör jag satsa på när jag ska köpa en till?
en LaCie Tripple Iface 500Gb med såväl FW 400/800 & USB2?
eller 2st Posche design 250Gb:are?
typ samma pris.... konstigt nog.
vad är det för fördelar/nackdelar med dessa produkter?
kan ju vara coolt att ha 3 st Porsche Hårdiskar på varandra men vet inte riktigt om det är bästa alternativet prestanda mässigt...?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-11-30 20:45

Jag har 6 st La Cie hårddiskar och av dem är det endast min 500Gb-disk som krånglat. När jag körde TechTool härom dagen hittade den "Bad blocks". Enligt vissa här på 99mac är det lika bra att kassera disken och det är ju inte den billigaste HD´n man kan hitta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-30 21:07

Jag har hört att det ska vara mycket problem med Lacie Porsche?! Läste på olika forum att diskarna kraschar

Jag har en Lacie Porsche 250gig USB och har inte haft problem, men jag använder den inte så ofta...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2005-11-30 21:57

På jobbet och hemma har jag sammanlagt 5 st. LaCie dII 120 GB som snurrat i snart 3 år nästan konstant. Troligtvis har jag haft tur, men jag går bara på personlig erfarenhet (om jag har sån) när det gäller dessa ting - så i februari köper jag två st. 1TB HDD FW av märket LaCie.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-30 23:30

Jag sitter nog på en likadan dator som du och därför lider av avsaknaden av USB2.
Ändå går jag i tankar att skaffa en LaCie HD med USB2 men även med ethernetgränsnitt.
Det låter trevligt att ständigt ha tillgång till disken oberoende om man är kopplad via kabel eller Airport.
Plus att alla datorer på nätet får tillgång till disken. Och så slipper man ännu en anslutningskabel till datorn...

1
Bevaka tråden