Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att ansluta till nätverket

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kom precis hem med en ny powerbook och tänkte ansluta trådlöst till nätverket. Jag har en router (d-link) som är kopplad till mitt adsl modem. Men jag får inte detta att funka. På jobbet hittade jag på en gång vår trådlösa anslutning utan problem. Är verkligen kass på sånt här och behöver hjälp.

Har fått en PC att fungera innan och den funkar fortfarande fint. Men varför funkar inte denna? När jag är inne på nätverksinställningarna och väljer airport --> TCP/IP så står det i manualen (till routern) att jag ska välja "Med DHCP" i "konfiguera IPv4" men när jag gör det så hittar den inget nätverk.

Det jag säger kanske låter som svammel men hoppas någon kanske förstår?

Tacksam för all hjälp jag an få.

HEj

Du måste se till att Airport är aktiverat i din powerbook. Detta gör du i uppe i menyn om du kan se symbolen för Airport. Ser du symbolen och har aktiverat Airport och ändå inte ser något så kan du fösöka att ansluta manuellt genom att skriva in namnet på den trådlösa punkten samt dess WEP om du har sådant inställt.

Mvh

Johan

1
Bevaka tråden