Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

6680 som modem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-23 13:26

Är det nån som har fått igång 6680 som modem med Tre? Vilka inställningar är det som gäller för macen?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-27 19:06

börja med att parkoppla dator o tele... som cid-sträng skriver du *99# om du använder modemskriptet nokia infrared. sedan e det bara att koppla upp o surfa! ..använder faktiskt 6680 som modem just nu Funkar det int kan du prova att starta om telefonen, det brukar hjälpa..

  • Oregistrerad
  • 2005-11-28 01:10
Ursprungligen av Hellmanen:

börja med att parkoppla dator o tele... som cid-sträng skriver du *99# om du använder modemskriptet nokia infrared. sedan e det bara att koppla upp o surfa! ..använder faktiskt 6680 som modem just nu Funkar det int kan du prova att starta om telefonen, det brukar hjälpa..

Jag körde parkopplade telefonen igen, det gjorde susen. Var övertygad om att det var mer komplicerat, där ser man. Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Gotland
  • 2006-01-11 00:18

Hur lyckas ni?

Har försökt att använda min 6680 som modem men har inte lyckats... Har tre som operatör...
Hur ska jag göra?
Vad behöver man för information från operatören ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-16 15:35

Försöker göra samma grej. Har ställt in allt som det beskrivits ovan, men får felmeddelandet "A Bluetooth serial failure has occurred. Failed to open an RFCOMM serial channel. Check if authentication needs to be enabled in your device."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-22 13:56

6680 3G bluetooth Mac

Busenkelt. Parkoppla telefonen. Skriv in *99# som telefonnummer och guest som användarnamn. Koppla upp och koppla upp (varför två gånger?), men det fungerar. Har hört att det kan bli fel ibland, men för mig fungerar det typ nästan direkt varje gång..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-22 17:35

Fick igång det efter har rotat runt lite i PPP-inställningarna! Förutom "guest" som användarnamn som jag missat innan var "Send PPP echo packets" och "Use TCP header compression" i "PPP options" tydligen tvungna att vara ikryssade.
Snabbt som attans går det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-03 00:55

Har bytt tillbaka till min Z1010. Får det inte att fungera med TRE, någon som kan instruera mig. Har laddat ner modem scriptet för Z1010, men den var kanske för GPRS..

  • Medlem
  • 2006-06-21 15:58

Vilket telefonnummer/användarnamn skall man fylla i när man vill använda Tele2 Comviq?

1
Bevaka tråden