Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa spel till Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Alla,
har ni något bra tips på en välsorterad nätbutik med Mac-spel. Först och främst är det spel till min 7-åriga dotter jag söker. Eller om ni kan tipsa om någon butik i Göteborg.

Tack på förhand,
Jörgen Forssling

  • Medlem
  • 2005-11-15 13:16

www.macoteket.se Har bra sortiment på macpsel, ok priser.
www.nordicsoftsales.se Bra sortiment, ganska dyra.
www.apple.se/games Ok sortiment, ibland bra priser.
www.macgamestore.com Bra sortiment, bra priser! Amerikansk sida men levererar till Sverige, tar ca en vecka, mkt bra nätbutik!
Du kan även kolla hos de olika macåterförsäljarna i Göteborg. När det gäller barnspel så tror jag t ex Levande Böcker ofta gör hybrida versioner av sina spel, dvs PC/Mac på samma skiva.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-15 14:26

Tack för länkarna. De flesta spelen verkar vara på Engelska. Eller har jag fattat fel?
Var hittar man i så fall svenska spel. Det är som sagt till min 7-åring där hemma.

Tack,
Jörgen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-15 16:36

på gammafon.se är det svenska spel

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-11-16 10:35

Det behövs verkligen en ny aktör på marknaden med sansade priser. Det är ju hutlöst som det är nu. Priserna sjunker ju inte heller med tiden. Spel som är flera år gamla säljs fortfarande till lanceringspriserna.

Ett exempel. Kollade upp priset på ett 2 år gamalt spel (Unreal Tournament 2004). PC varianten finns att köpa för 99 kronor (+moms 124kr) på webhallen.se medans priset för samma spel i macutförande fanns på apple store för 590 kr (förmodar att det är inkl.). Spelet finns på macoteket och nordic och kostar där 399 + moms och frakt. På Macgamestore kostade det 39.9$ + frakt mm. DYRT!

Förlåt om jag har kidnappat tråden med min lilla utsvävning.

1
Bevaka tråden