Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hejsan !

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är en malmöpåg som kastat ut min pc, och kör på en macmini och en powerbook 3400c, har tänkt att koppla ihop ett trådlöst nätverk, men vet inte om det funkar med powerbook 3400.

hej å välkommen!
du får nog inte in ett airportkort i din 3400 men om du har en ethernetport på den så borde du t.ex kunna koppla in en ME101 Wireless Ethernet Bridge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-13 20:32

Hej och välkommen. 3400, vad köpte du den för och vad ska du ha den till?

Ursprungligen av acke:

Hej och välkommen. 3400, vad köpte du den för och vad ska du ha den till?

äh, glöm det Acke. Han säljer den inte till dig jallafall.

Hej och välkommen hit.

Jag har också funderat hur man lättast får en äldre PowerBook att använda trådlösa nätverk. Man får lite olika besked, men tydligen ska det kunna gå med ett av de gamla AirPort-korten. Ja, de med ett äpple på och som fixar 802.11b-standarden. Det verkar dock inte gå att bara sätta in kortet i en PC-card-plats och köra, det krävs tydligen lite trixande. Jag har tyvärr inte haft möjlighet att prova själv än. Jag startade en tråd för ett tag sedan i ämnet. Du finner den på adressen http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=88479. Lycka till. Om du får det att fungera, skriv gärna hur du gjorde och hur bra det fungerar.

/Björn

1
Bevaka tråden