Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glömt laddaren i Sverige -Vad göra?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-13 17:23

Är hos tjejeni norra finland. Har glömt laddaren till min PowerBook G4. Finns ingen här med mac-laddare. Finns ej heller några affärer med Mac, eller några andra datorer f.ö. Behöver jobba!
Vad göra?
Svara fort. Lite batteri...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 17:51

Kolla om du kan hitta en "multiladdare" med samma strömstyrka som du ska ha till din PM och samma plug, sen ska det bara vara att köra... gör så med min CD spelare och Mini DIsk från USA

eller be någon knalla in hos en apple-åf någonstans köpa en laddare och skicka den till dig. Jag vet inte vad en sån laddare kostar men det kan väl inte överstiga värdet av 2 eller 3 arbetade timmar.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-13 18:06
Ursprungligen av David Slättne:

eller be någon knalla in hos en apple-åf någonstans köpa en laddare och skicka den till dig. Jag vet inte vad en sån laddare kostar men det kan väl inte överstiga värdet av 2 eller 3 arbetade timmar.

Beror på vad man har i timmen Är egen företagare vettu..

Ingen som kan skicka din laddare till dig? Var med om typ samma sak för ett tag sen. När jag akte hem fran stockholm sa upptäckte jag att laddaren var kvar under morfars säng. Och eftersom morfar följde med mig sa kunde jag inte fa den förrän efter en vecka...

Superlätt! kolla om du hittar nån trafo med rätt spänning (24v på ibook g4, vet inte om det är samma på pb)

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-13 19:30
Ursprungligen av maltzor:

Superlätt! kolla om du hittar nån trafo med rätt spänning (24v på ibook g4, vet inte om det är samma på pb)

Och sen då...?

ja alltså du måste ju klippa av kontakten på den och trycka in kablarna i din pb.... kanske inte så skojj att med aluskalet dock .. : )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-13 20:37

Var i Finland?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-11-13 20:47

Finska applestore skickar inom 24-timmar, kanske inte tillräckligt snabbt?
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/fistore/

jag hoppas att pöket kan finska ..

fråga här: http://www.hopeinenomena.net/

1
Bevaka tråden