Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ethernet porten död?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 11:51

Hur ser jag om ethernet porten e trasig förutom att jag inte får någon kontakt med nätverk via kabel.
Air port funkar hur fint som hällst men ethernet vill inte alls.
Jag misstänker att det kan ha läckt in vatten men är inte säker.

Vad jag har förstått så sitter porten direkt på morderkortet och måste byta hela moderkortet för att få en fungerande port igen.

Ursprungligen av Hammarstrand:

Vad jag har förstått så sitter porten direkt på morderkortet och måste byta hela moderkortet för att få en fungerande port igen.

porten sitter på modekortet ja, men har du en powermac så kan ju köpa ett pci-ethernet kort

Ursprungligen av davidjohansson:

porten sitter på modekortet ja, men har du en powermac så kan ju köpa ett pci-ethernet kort

Eftersom han postade det i Powerbook så har han antagligen en powerbook och inte en powermac...

Ursprungligen av ztaafen:

Eftersom han postade det i Powerbook så har han antagligen en powerbook och inte en powermac...

missade att det var i den avdelningen. sorry

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-11-13 12:32

Jag fick två döda ethernet-portar på en vecka(Pismo & Win-laptop), misstänker starkt att det hade något att göra med den "taiwan-switch" jag köpte på Clas Ohlson... hur bevisar man sånt?

Ursprungligen av oskich:

Jag fick två döda ethernet-portar på en vecka(Pismo & Win-laptop), misstänker starkt att det hade något att göra med den "taiwan-switch" jag köpte på Clas Ohlson... hur bevisar man sånt?

Bästa är att kolla spänningarna som kommer ut från switchen, och jämföra det mot standarden.
Sen om du råkas ha ett minnesociliskop så kan du också mäta om det ligger på några störningar som spänningsspikar.
Men troligen har du inget minnesociliskop eftersom dom kostar multum

1
Bevaka tråden