Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på upp pilen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har ett problem. Jag har en Powerbook G4 12' som jag tappade i bussen igar, och sen dess sa har inte upppilen funkat som den ska. Tex när jag skrollar med den i Firefox sa blir det samma sak som när jag trycker F9! När jag haller pa med Photoshop och ska flytta ett lager antingen med upp pilen eller vänster pilen sa blir det helt konstigt, med vänsterpilen sa ändras det till lassofuktionen och med upp pilen sa blir det F9. Klickar jag pa knappen brevid fragetecknet sa blir det det här "0pö-" och F10 och klickar jag pa å kommer det här "5tgb+åä" fram och volymen aker ner ett snäpp. Vad ksa jag göra? Jag vet inte om jag postade pa rätt ställe men nagon admin kan väl flytta traden isafall...

Klickar jag pa andra knappen till höger om å sa kommer sökfunktionen i firefox fram och pa höger pilen sa kommer det här "8ik," fram, plus att det blir radbrytning...

Jag har nu upptäckt att när jag klickar pa Caps Lock sa kommer det här "4rfv4RFV" fram och volymen aker ner ett snäpp. Är det ingen som vet vad jag ska göra?

Fan, det blir bara värre. Nu funkar inte knapparna som sköter ljudvolymen heller. Inte ens när jag klickar på å eller caps lock händer det något (innan så blev det höjd volym om jag klickade på å och sänkt om jag klickade på caps lock.). Nu sitter jag med ett externt tangentbord och dom flesta knappar funkar som dom ska, men är det verkligen ingen som vet vad jag ska göra? Är desperat, ju... kan ju inte använda mitt inbyggda tangentbord om jag åker nånstans... beror det på att jag tappade den? De var inte precis ett våldsamt fall. Dessutom så har den varit med om värre saker. I somras tex när min brorsa tappade ner den i en sten, bara en kosmetisk skada.

Senast redigerat 2005-11-12 23:59
  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 00:57

Om du inte har Allriskförsäkring (med drulleförsäkring) kan det nog vara lämpligt att teckna, sen lämna in på lagning antar jag.
I övrigt har jag lite svårt att se en rent praktisk lösning. Externt bord är ju, som du säger, en ganska tillfällig lösning. Svårt att veta om den skadats ytterligare, kan ju uppkomma fler komplikationer efterhand. En service vore nog kort och gott att rekommendera. Självrisk lär du dock åka på.

Ok, tack. Ska höra med Folksam sen.

Förresten, om jag skickar iväg den på reperation. Ska jag spara allt som jag har på hårddisken på min iPod för säkerhets skull eller är det ingen risk?

Ursprungligen av ztaafen:

Förresten, om jag skickar iväg den på reperation. Ska jag spara allt som jag har på hårddisken på min iPod för säkerhets skull eller är det ingen risk?

Det är alltid risk att en HD kan gå på skogen, så backup ska alltid ske.

1
Bevaka tråden