Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xmltv, ny tv-widget. Prova gärna!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte lite själviskt tipsa om att jag har tillverkat en ny tv-widget kallad Xmltv som alternativ till tvinfo.se. Finns att ladda hem här:
http://g52004.no-ip.org/~gusax840/xmltv/index.php

Största skillnaderna mellan min Xmltv och tvinfo.se är att Xmltv laddar ner tablåerna till din dator och kan visa program och programinfo även om du inte är ansluten till internet (efter att ha laddat ner tablåerna förstås) samt att Xmltv har fler kanaler än tvinfo.se har och visar tre program åt gången istället för bara två.
Med Xmltv behöver man heller inte vara medlem på nån hemsida för att välja vilka kanaler man vill, det kan du göra direkt.
Det går att köra flera kopior av Xmltv samtidigt om du skulle ha så många kanaler att de inte får plats i en lista.
Xmltv behöver ladda ner tablåer en gång varannan dag ungefär. Nedladdning sker när du tar fram Dashboard. Saknar du program - låt widgeten och Dashboard vara framme en stund så laddas tablåer ner. Hur lång stund du behöver vänta beror på hur snabbt internet du har.

Till tvinfo.se's försvar kan man dock säga att tvinfo.se är mycket snyggare än Xmltv

Jag försöker att konstant förbättra Xmltv men bedömer att den i dagsläget kan mäta sig med tvinfo.se på allt utom utseendet och därför tipsar jag om den här så att fler kan få testa den.

Jag är intresserad av synpunkter på möjliga förbättringar och dessa synpunkter tar jag gärna i den här tråden:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=82824
Beröm går i förekommande fall också bra

Jag är även ytterst intresserad av hjälp med ett nytt utseende på widgeten och hänvisar därför även till denna tråd där jag ber om just detta:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=86591

Vill du prova på widgeten kan du ladda hem den från den tämligen fula hemsidan jag tillverkat:
http://g52004.no-ip.org/~gusax840/xmltv/index.php
Har ju inte tid att göra hemsidan snygg nu när jag kodar widgeten ju

Bifogat finns en bild på hur widgeten ser ut när man visar programinfo.

Hoppas den kan komma till användning!
Gustav

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-11-12 16:29

Nu har jag för tredje gången under ett antal veckor försökt att använda XmlTV med samma deprimerande resultat. Widgeten drar 100% processorkraft.

Jag vet inte om det beror på att den inte får ner någon ikon för DiscoveryMix. Den verkar i varje fall att försöka ladda om gång på gång på gång på gång ....

Ursprungligen av Gunnar B:

Nu har jag för tredje gången under ett antal veckor försökt att använda XmlTV med samma deprimerande resultat. Widgeten drar 100% processorkraft.

Jag vet inte om det beror på att den inte får ner någon ikon för DiscoveryMix. Den verkar i varje fall att försöka ladda om gång på gång på gång på gång ....

Drar den 100% jämt (dvs även när dashboard inte är framme) eller drar den 100% precis när du plockar fram den?
Om den får för sig att dra 100% jämt så dödar man den enklast genom Aktivitetskontroll-programmet. Leta efter Swe TV Guide DashboardClient och döda de processer som tar en massa processorkraft. Lista efter processorutnyttjande så lär Swe TV Guide hamna överst...

Den lär dra 100% när du tar fram den pga nedladdning av tablåer och att den ritar om sig men den ska sluta med det efter några sekunder, beroende på hur snabb dator du har. Jag har en iBook G3 på 700 MHz och jag upplever inte mer än några sekunders maxbelastning.

Jag lade till DiscoveryMix i min kanallista och det krävde inte 100%. Däremot saknas loggan där vilket jag inte visste om. Det ska jag kolla upp, tack för det!

Svara gärna i den andra tråden är du hygglig och inte i den här så slipper jag ha koll på två trådar i samma ämne

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-11-12 16:41

Den verkar vara bra, jag ska testa den ett tag

1
Bevaka tråden