Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man spela WOW på en Mac Mini...

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...med tillfredsställelse? Jag har kikat in kraven och min Mac Mini klarar dem, men det är på håret. Jag undrar om det skulle lagga hela tiden om jag körde WOW på min Mini? Jag har en 1,25 med 512 mb i RAM. Någon som har erfarenhet av detta? Grafikkortet är ju inget att hänga i julgranen...

Markus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-08 16:52

Jodå, det går utmärkt. Jag har en WoW-spelande vän som har just 1,25 GHz/512 MB och det är inga problem alls.
Det går faktiskt nästan lika bra att köra på min gamla PM G4 533 MHz/1 GB/GeForce 2MX - WoW är inte speciellt krävande.

Ja, fast var beredd på kraftig lagg i tätbefolkade områden.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-08 20:52

Går det att spela på en ibook 1,2 ghz/768 ram?

Ursprungligen av norell:

Går det att spela på en ibook 1,2 ghz/768 ram?

Samma svar som på minin, funkar bra förutom kraftig lagg vid stora folksamlingar.

Jag lirar på min PB 1.5GHZ 1gb ram, radeon 9700 128 ram. Det fungerar bra, fast inga 60 fps inte, kanske runt 10-15? Så ska man in i områden som är tätbefolkade, eller med mkt mobs då får man räkna med lagg. I Molten Core, en High-End instance, där man spelar med en grupp på 40 personer
och möter stora monster så har jag med tur 5 fps.

Ok, låter ju som att det skulle funka men kanske inte sådär jättesmidigt. Man kanske kan ställa ner grafiken litegrand. Jag kommer snart att mata upp Minin i 1 gb RAM så jag kanske köper spelet iaf. Jag har varit lite sugen under en väldigt lång tid att spela just WoW. Verkar mysigt. Men jag är bara rädd att det ska ta för mycket tid...iofs så jobbar jag så det är nog ingen fara. Sen undrar jag vad det kostar i månaden att spela?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-09 15:39

Det kostar runt 100 kr / månaden om man köper 3 månader åt gången.

Du gör rätt i att uppgradera minnet, för WoW gillar RAM
Ett ATI9200 kort är väl inte världens snabbaste, men när jag testade (på PC)
så gick det rätt ryckfritt och man såg ok långt om man inte kör så hög upplösning.

...World of Warcraft, who needs a social life....

Hej: Jag hade tänkt börja spela WoW och har en relaterad fråga som jag tycker platsar i det här forumet. Lite överallt har jag läst att man ska vara väldigt på sin vakt för virus, spionprogram osv när man spelar WoW. Varningarna går ut lite överallt, men hur allvarligt ska man ta på detta när man spelar på en Mac? Är det det vanliga "inga virus finns till macen" och så vidare eller är det några försiktighetsåtgärder man bör tänka på? Hoppas jag inte hi-jackade tråden här, ledsen isåfall.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-10 13:56

Man har ofta delade uppfattningar. Jag tycker inte det går att spela WoW på en Mac Mini. Om man kör på absolut lägsta på allt kanske man ligger på ca 20FPS när man är ute och springer. Blir det mer folk sänks det till 10FPS.
Det kallar inte jag riktigt att det fungerar bra. Men visst. Det går att spela, men ingen rolig upplevelse.

Ursprungligen av Sidde:

Man har ofta delade uppfattningar. Jag tycker inte det går att spela WoW på en Mac Mini. Om man kör på absolut lägsta på allt kanske man ligger på ca 20FPS när man är ute och springer. Blir det mer folk sänks det till 10FPS.
Det kallar inte jag riktigt att det fungerar bra. Men visst. Det går att spela, men ingen rolig upplevelse.

Ok, låter som att man ska avvakta lite då.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-10 15:12
Ursprungligen av lepra_macintosh:

Ok, låter som att man ska avvakta lite då.

Tänk inte Mac Mini som en datorersättare. Om du inte tänker en VIA ITX som en datorersättare.
Mac Mini har ungefär prestandan som en tunn-klient har. Eller en mindre laptop.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-10 15:38
Ursprungligen av Sidde:

Tänk inte Mac Mini som en datorersättare. Om du inte tänker en VIA ITX som en datorersättare.
Mac Mini har ungefär prestandan som en tunn-klient har. Eller en mindre laptop.

Datorersättare är det mycket väl, snarare inte en ersättare för kraftigare arbetsstationer.
Den är då snabbare i det mesta än lillebrors Dator, d.v.s en 1.8 GHz Celeron.. alltså datorersättare.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-11-11 23:50
Ursprungligen av Sidde:

Tänk inte Mac Mini som en datorersättare. Om du inte tänker en VIA ITX som en datorersättare.
Mac Mini har ungefär prestandan som en tunn-klient har. Eller en mindre laptop.

Jag krängde min Shuttle med en Athlon XP 2500+ och ersatte den med en Mac mini. Men det kanske inte heller var en riktig dator?
Vid närmare eftertanke har jag nog ingen riktig dator alls nu, då jag kör min Mac mini som primär arbetsstation...

  • Oregistrerad
  • 2007-01-18 13:37

Min iBook G4 1.2Ghz, 30Gb, 768Mb klarar WoW utan problem. När man kommer till tätbefolkade ställen som Orgrimmar så blir det lite låga fps, men detta har nog mer att göra med att min hd bara är 4200rpm istället för 7200rpm, samt att jag bara har 768mb i ramminne istället för 1.25gb som jag kan ha som mest. Skulle jag maxuppgradera min iBook så skulle den nog bli en perfekt WoW-dator så länge som systemkragven inte ökas för spelet.

Det är främst grafikkortet som är alldeles för uselt...

Det är lite synd att de gjorde det till en flaskhals...jag hade gärnat pröjsat en tusenlapp extra för ett måttligt kort, typ 9600 med 128 mb eller nåt.

Det hade matchat resten av datorn betydligt bättre...

Senast redigerat 2005-11-11 07:13
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-11 05:00

Typ alla Macar har ju grafikkortet som flaskhalls...^^

Ursprungligen av ez0r4y:

Typ alla Macar har ju grafikkortet som flaskhalls...^^

inte min!

G4@500 + 9700pro = sant!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-03-11 18:52

Jag kör på en ibook 1.33 med 1.5gb ram och en 5400rpm disk.
Med all grafik på minimum så går det hyffsat.
15-20fps i genomsnitt.

Men att köra raider o liknande är inte att tänka på.
Skulle inte rekommendera att lira warrior/rogue heller då det kan börja hacka mitt i strider. Som helare störs man dock inte så mycket av det

1
Bevaka tråden