Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny hårdvara från Apple nästa vecka?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-11 00:40

Appleinsider skriver om en möjlig madonna iPod eller uppdaterade Xserves.

Saxat från Appleinsider:

A hardware announcement from Apple next week?
So far there isn't much to go on, but rumblings indicate that Apple is gearing up to make some form of final hardware-related announcement as early as next Monday. With seemingly all of its holiday-focused consumer products already on the market, sources speculate that the announcement could range anywhere from the externally-rumored pink Madonna iPod (her new album is due on Tuesday) to dual-core versions of Apple's Xserve enterprise servers.
In somewhat related news, Apple this week dropped the price on its Xserve Apple Drive Module 74GB Serial ATA 10K RPM and also added Bell Micro as a distributor of its Xserve and Xserve RAID products in the US. Bell Micro joins two existing US-based Apple distributors: Tech Data and Ingram Micro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-11 00:41

Jag hoppas på en nya Airport eller en mindre iSight...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-11 00:46

Verkar vara väldigt lösa rykten. Madonna-iPod är en ytterst dålig idé, Apple borde koncentrera sig på att fixa problem med de nuvarande iPodarna först. Xserves gör säkert någon glad. iSight har ju några år på nacken nu så det är kanske möjligt att den uppdateras. Vad skulle nya Airport förbättra? *nyfiken*

Ursprungligen av Macvarg:

Madonna-iPod är en ytterst dålig idé

Varför är det en ytterst dålig idé?
Tycker det låter som en rätt bra idé (för apple) - nu när U2 iPoden försvunnit.

Ursprungligen av Macvarg:

Verkar vara väldigt lösa rykten. Madonna-iPod är en ytterst dålig idé,

Madonnas nya skiva släpps inom kort så en Mad-iPod lär lanseras nästa vecka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-11 00:53

En del av mig tycker att man borde kunna andas på de aktuella iPodsen innan man släpper en rosa. Samtidigt som de två sakerna egentligen inte har med varandra att göra.
iSighten är fortfarande den bästa webcamen jag sett än så hur länge den varit ute säger mer om konkurrenterna än om Apple. Airport, mindre, längre räckvid och billigare. Låter väl bra ellerhur.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-11 01:02

För att den lär ha samma repkänsliga material som nanon och video-iPoden, for once. Sen tycker jag att om man ska sälja en Madonna-iPod kan man lika gärna ladda den med hela hennes musikproduktion i 192kbps-AAC.

Airportidén låter vettig.

Men iSight är jag inte så fascinerad av? Den är snygg, men upplösningen och bildkvaliteten är väl inte särskilt het heller? Köper man en annan webcam i samma prisklass går det att hitta betydligt bättre bildkvalitet (men sämre design förstås).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-11 01:04
Ursprungligen av Macvarg:

Men iSight är jag inte så fascinerad av? Den är snygg, men upplösningen och bildkvaliteten är väl inte särskilt het heller? Köper man en annan webcam i samma prisklass går det att hitta betydligt bättre bildkvalitet (men sämre design förstås).

På det viset, visa. *nyfiken*

  • Oregistrerad
  • 2005-11-11 01:26

T.ex. Creative WebCam Live! Motion med samma grundspecifikationer som iSight men även motor för panorering/tilt och vidvinkellins. Teknik för att följa ansiktets rörelse etc... 1100 kronor.

Ursprungligen av Macvarg:

T.ex. Creative WebCam Live! Motion med samma grundspecifikationer som iSight men även motor för panorering/tilt och vidvinkellins. Teknik för att följa ansiktets rörelse etc... 1100 kronor.

jo visst men fungerar den? jag har dålig erfarenehet av logitechs kameror, i och för sig i PC miljö men ändå ...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-11 21:46
Ursprungligen av Macvarg:

T.ex. Creative WebCam Live! Motion med samma grundspecifikationer som iSight men även motor för panorering/tilt och vidvinkellins. Teknik för att följa ansiktets rörelse etc... 1100 kronor.

Trodde du skrev bildkvalitet jag, inte "balla funktioner"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-12 09:34
Ursprungligen av Macvarg:

T.ex. Creative WebCam Live! Motion med samma grundspecifikationer som iSight men även motor för panorering/tilt och vidvinkellins. Teknik för att följa ansiktets rörelse etc... 1100 kronor.

Har provat den men är inte imponerad. Hela motorgrejjen är heller inget jag vill ha. Hoppas verkligen inte Apple får några idéer där.

Jag tyckte du skrev "Köper man en annan webcam i samma prisklass går det att hitta betydligt bättre bildkvalitet"

Visa *är också nyfiken*

En Jean-Michel Jarre iPod vore trevligt - med specialmotiv på den vita taget från omslaget på antingen Oxygene eller Oxygene 7-13

  • Medlem
  • 2005-11-11 21:40
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

En Jean-Michel Jarre iPod vore trevligt - med specialmotiv på den vita taget från omslaget på antingen Oxygene eller Oxygene 7-13

När ska Kal P Dal få en egen iPod?

Ursprungligen av Giggs:

När ska Kal P Dal få en egen iPod?

Skulle inte en iCykel passa bättre?

  • Medlem
  • 2005-11-11 22:08

Borde komma ny Airport med mimo teknik, och inbyggd hårddisk så att den blir som en nas.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-11 22:41

Självklart har den även bra bildkvalitet, lilla flameare där

Ursprungligen av Macvarg:

Självklart har den även bra bildkvalitet, lilla flameare där

Citat Macvarg:

"Köper man en annan webcam i samma prisklass går det att hitta betydligt bättre bildkvalitet"

1
Bevaka tråden