Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta G4 till Airport, vad skall jag välja?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-07 19:34

Jag har en G4/867 som jag vill ansluta till mitt Airport nätverk. Jag har redan en Airport Extreme basstation och en Express koplad till stereon.

Jag har följande alternativ:
1) Köpa ett Airport-kort ( 11 Mbps ), kostnad ca 800:- beg och 1100:- nytt.
2) Köpa ett PCI kort ( 54 Mbps ) , kostnad ca 1100:-
3) Köpa en till Express-station, kostnad 1195:-

Känns dyrt med alt 1) så jag lutar åt 2) eller möjligen 3).

Någon som testat PCI-kort? Har hittat ett Sonnet-kort hos Macoteket finns det något alternativ?
Billligare på nätet?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 13:30

DWL-122 verkar vara ett prisvärt alternativ.

Tack för tipset!

Dwl-122

Jag använder DWL-122 på en G4 Globe, funkar ok förutom att jag manuellt måste "connecta" till min router efter varje re-boot eller sleep. Dessutom har jag trots många försök inte lyckats att få anlsuta G4:an till en shared usb printer på min iMac G5...

/Bobby

Nä. dlinken är väl inte dunder. Anledningen till att jag köpte det är att det har ett prism2-chipset. Då kan man köra det i passive mode (wardriving, om nån undrar). Dessutom så funkar det under linux, vilket jag leker lite med.

Personligen hade jag nog gått på en ethernet>wlan adapter. De går att använda till mycket mer, och funkar såvitt jag har förstått riktigt bra.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 18:10

Har beställt en DWL-122, 300:- inkl frakt verkar prisvärt.

Tror att det räcker för mina behov.

Bara så att du vet, den använder sig inte utav airportmenyn, utan den har en egen. (som inte alls är lika bra i mitt tycke). Annars funkar det nog bra, har inte använt mitt så jättemycket.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 22:02

Det är värt ett försök. Funkar det inte så får det nog bli en Express till.

1
Bevaka tråden