Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T630 både finns och inte finns...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 11:43

Känns lite dumt att komma så här långt efter alla andra med ett synkningsproblem, men kanske nån kan hjälpa mig med problemet.
Jag köpte en Belkin Bluetooth USB (100m-varianten) till min nya G5, och försökte sen synka min gamla T630. Men trots att "enheten är hittad" och man kan bläddra i mapparna i telefonen så vill inte iSync lägga till den. Och ser man efter i Bluetooth-inställningar så står det att telefonen inte är ansluten. Kör man en vända med inställningsassistenten får man den ansluten i ungefär 5 sekunder. Men ingenting i iSync.
Jag har senaste programvaran för Bluetooth och senaste iSync, och kör 10.4.2
Har kollat i tidigare frågor här på forumet och testat med att starta om telefonen.
Finns det något jag har missat? Bluetooth-inställningarna talar ju om "serieport", räknas USB som en sådan också?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-04 11:53
Ursprungligen av Larsal:

Känns lite dumt att komma så här långt efter alla andra med ett synkningsproblem, men kanske nån kan hjälpa mig med problemet.
Jag köpte en Belkin Bluetooth USB (100m-varianten) till min nya G5, och försökte sen synka min gamla T630. Men trots att "enheten är hittad" och man kan bläddra i mapparna i telefonen så vill inte iSync lägga till den. Och ser man efter i Bluetooth-inställningar så står det att telefonen inte är ansluten. Kör man en vända med inställningsassistenten får man den ansluten i ungefär 5 sekunder. Men ingenting i iSync.
Jag har senaste programvaran för Bluetooth och senaste iSync, och kör 10.4.2
Har kollat i tidigare frågor här på forumet och testat med att starta om telefonen.
Finns det något jag har missat? Bluetooth-inställningarna talar ju om "serieport", räknas USB som en sådan också?

Kommer inte riktigt ihåg, men tror du får lägga in telefonen på datorn, alltså lägg till bluetooth enhet.
Sedan får du synka med Isync.
pröva

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 12:00

jo, det har jag ju...

Jovisst, men den läggs ju till som enhet och samtidigt står det att den inte är ansluten. Det är det jag inte fattar!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 12:25

en sak till

Jag kan tillägga att jag jag just nu upptäckte att när jag klicka på "ställ in" i Bt-inställningar, så visas två pilar i min telefon, bredvid Bt-symbolen. Men efter fem sekunder, tappas kontakten och bara en sån här:< visas. Dom skakar liksom inte hand, telefonen och datorn.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 13:07

Glöm detta!

Uppgradering till 10.4.3 fixade problemet. Tack ialla fall.

1
Bevaka tråden