Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Flärp"-problem med ny ibook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2005-11-03 22:08

Köpte en ibook för ungefär en månad sedan. Har inte haft några problem med den alls under denna tiden, har även varit väldigt försiktig med den så den har inte fått några stötar eller smällar heller.

Idag började den dock krångla, den lilla "flärpen" som låser fast locket när ibooken stängs, fälls inte ut när locket stängs. Ibooken går i vila men "flärpen" uteblir, den fälls ner vissa gånger men större delen av gångerna fälls den inte ner.

AdiumX krashade en gång också under alla mina försök att få den att fällas ut också, om det nu kan förklara något.

Uppdaterade till 10.4.3 i förrgår och har sedan dess fått starta om ibooken en gång också (något som aldrig inträffat innan) under uppstarten gick fläkten igång på full hastighet.

Kan problemet vara mjukvarurelaterat (mao 10.4.3-updaten) eller har den helt gått sönder?
Tacksam för svar

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-11-03 22:18

Du har inte något som hindrar den att gå ner som tex smuts i hålet där "flärpen" sitter. Det är inte mjjukvarurelaterat.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2005-11-03 22:36
Ursprungligen av The_JJ:

Du har inte något som hindrar den att gå ner som tex smuts i hålet där "flärpen" sitter. Det är inte mjjukvarurelaterat.

nej, har kollat noggrant efter smuts. Som sagt är jag väldigt försiktig med min ibook, skulle den varit en bil och jag skulle sålt den hade jag nog skrivit med "pedantskött" i min annons.

Kom dock att tänka på en incident som hände tidigare idag eller igår, öppnade upp ibooken från vila och fick interycket av att den startade onormalt snabbt, det kan även rentav varit så att den aldrig hamnade i vila när jag stängde locket sist(läste att en del personer på forumet har haft ett sådant problem). Kan det vara så att ibooken var igång samtidigt som locket var stängt och att den på så vis skadats av värmen(laddade den även samtidigt vilket brukar göra att den blir lite varmare)?

Ni får ursäkta om jag verkar lite paranoid, men iomed att jag spenderat så mkt pengar på den så vill jag ju att den ska fungera felfritt

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-11-03 23:00

Jadu, tror inte att det är pga av det om den nu var på med stängt lock. Föreslår att du ringer apples support imorgon och snackar med dom, dom kanske har en hum av vad det kan vara för fel.

Om jag minns rätt så finns där en magnet under den STORA knappen som tar ner "flärpen" när den kommer tillräckligt nära, kanske den som är knas

1
Bevaka tråden