Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini och 10.4.3 problem!!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-01 14:30

Jag har precis försökt att installera 10.4.3 på min mini 1.42, men det gick inge bra
Installtionen avslutates pga fel. Och då tänkte jag att det kanske är en gammal process som ligger och stör. Så jag startar om datorn men den kommer inte längre än till äpplet
Jag har provat att starta om med dvd'n och har reparerat skivan. Men när jag startar om igen kommer jag bara till äpplet!!!

Vad göra?

Måste jag ominstallera Tiger och sedan försöka att installera uppdateringen???

Hur länge väntade du vid äpplet ?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-01 14:40

10-15 minuter!!
Sedan var jag tvungen att stänga av och cykla tillbaka till jobbet.

Har precis samma problem - kan inte installera på Mac Mini. Den stannar efter ca 20 % o säger att ett fel uppstått, var vänlig försök igen. Vad faan skall man göra? Orkar ju inte ominstallera allt...

Har en 1.42 och installationen gick utan problem. Första uppstarten/omstarten tog tid, dock inte orimligt lång.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-02 08:23

Ta ner combouppdateringen på Apples hemsida och använd den i stället för den som kommer via Programuppdatering.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 08:52

Jag fick installera om systemet och sedan installera uppdateringen
Mina första intryck är att systemet känns slött Och min surrande fläkt surrar ännu mer - det är nog dags att lämna in den för service!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 10:12

På min mac mini (1.25 GHz 512 MB RAM) gick uppdateringen finfint. Jag tycker det mesta känns snabbare och bättre nu med 10.4.3.

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2005-11-05 20:03

Jag tycker också att min Mac Mini 1,42GHz 1GB ram blev mycket snabbare på en del saker

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-11-05 21:42
Ursprungligen av dan8708:

Jag tycker också att min Mac Mini 1,42GHz 1GB ram blev mycket snabbare på en del saker

Samma här - särskilt grafik: Minimera fönster, Exposé mm.
Mac mini 1,42 med 512 MB i RAM

Ursprungligen av Micke F:

Samma här - särskilt grafik: Minimera fönster, Exposé mm.
Mac mini 1,42 med 512 MB i RAM

Samma maskin för mig och heller inga problem. Håller med om fönsterhanteringen; testade för skojs skull F9, F12 osv med SHIFT och jag inbillar mig att det faktiskt rör sig mjukare.

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2005-11-06 12:27
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Samma maskin för mig och heller inga problem. Håller med om fönsterhanteringen; testade för skojs skull F9, F12 osv med SHIFT och jag inbillar mig att det faktiskt rör sig mjukare.

Jag tycker också att det går mjukare när man håller ner SHIFT och kör exposé

1
Bevaka tråden