Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CSS program för mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som har tips på bra program för CSS (cascading style sheets) likt det eminenta Topstyle pro för PC.

tacksam för tips

.e

Vad behöver du förutom en vanlig texthanterare? BBEdit kan jobba med CDD-filer, om jag inte minns fel. Annars kan du leta på Versiontracker.

Vad sägs om Dreamweaver?

http://www.macromedia.com/products/dreamweaver/

(Förresten, att säga att man bara behöver en texteditor för att hålla på med CSS/HTML tycker jag är lite som att säga att man bara behöver en hammare för att bygga ett hus. Ju fler verktyg man har desto lättare brukar det bli med det mesta.)

/Ola

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: erik leonsson:
Nån som har tips på bra program för CSS (cascading style sheets) likt det eminenta Topstyle pro för PC.

tacksam för tips

.e

Kolla in Style Master Cascading Style Sheet (CSS) Editor!
Använder Golive 6 som har bra funktioner för css, men Style Master är ändå - Style Master!

/Bosse

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Taz_1999:
Vad sägs om Dreamweaver?

(Förresten, att säga att man bara behöver en texteditor för att hålla på med CSS/HTML tycker jag är lite som att säga att man bara behöver en hammare för att bygga ett hus. Ju fler verktyg man har desto lättare brukar det bli med det mesta.)

/Ola

Tja, CSS är ju inte annat än text...
Du hämtar hem en CSS-fil från nätet, kollar hur den är uppbyggd (om du inte kan det redan) och sedan är det bara att ändra och lägga till efter behov.

Att använda Dreamweaver till CSS är väl ändå som att jaga myggor med stridsvagn?

1
Bevaka tråden