Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP Color Laserjet 2600-fråga..?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-11 21:23

Hej,

Är det ngn här som har fått HP Color Laserjet 2600n att fungera med AP Express och skriva ut trådlöst (usb)...?
Får det inte att fungera, verkar inte finnas ngr drivrutiner när jag ansluter trådlöst, men när jag ansluter skrivaren med usb-kabel så fungerar det alldeles utmärkt...

//mmi

Är inte HP 2600n bara en usb och nätvärksskrivare?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-13 22:06

AP Express = även nätverksskrivare (usb)

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2005-10-19 16:51

Du får väl välja drivrutin manuellt för den får kanske inte all info från skrivaren om vilken modell den är via printerservern.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-19 17:16

Hur går det mmi?
Är själv mycket intresserad då jag behöver en färglaser som är APE-kompatibel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-19 19:05
Ursprungligen av Le:

Hur går det mmi?
Är själv mycket intresserad då jag behöver en färglaser som är APE-kompatibel.

Skrivaren är nog bra & snabb & så där...

Men jag har inte hunniit forska vidare i ärendet ännu.
Provade att lägga till drivrutinen manuellt, men får ingen rätsida på det ändå...

Vid tillfälle ska jag ringa hp och höra vad dem säger...

Återkommer i ärendet så fort jag har kommit ngn vart...

//mmi

  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 15:30

Hallå har bara en liten fråga till dig mmi. Är den bra skrivaren ifall man skriver ut bilderp åden blir det fin bidler lr måste man upp till högre prisklass inom laserskrivare för att få det?

Mvh Adam

Installerade just en HP 2550N som jag kopplade med USB på en APE. Det gick precis så där sjuukt smidigt som bara Apple kan göra det. Rendevouz är din vän och drivrutiner fanns det ett par färdiginstallerade att välja bland. Det mesta borde funka att koppla till en APE så länge vi talar om HP ,detta då det sägs vara en Jetdirect-server i APE:n.

MVH

Rickard

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-22 10:05
Ursprungligen av Rickard_:

Installerade just en HP 2550N som jag kopplade med USB på en APE. Det gick precis så där sjuukt smidigt som bara Apple kan göra det. Rendevouz är din vän och drivrutiner fanns det ett par färdiginstallerade att välja bland. Det mesta borde funka att koppla till en APE så länge vi talar om HP ,detta då det sägs vara en Jetdirect-server i APE:n.

MVH

Rickard

Ok, då ska jag göra ett nytt försök och se om jag får till det...

//mmi

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-22 10:07
Ursprungligen av adamsen87:

Hallå har bara en liten fråga till dig mmi. Är den bra skrivaren ifall man skriver ut bilderp åden blir det fin bidler lr måste man upp till högre prisklass inom laserskrivare för att få det?

Mvh Adam

I mina ögon helt ok, men jag är ju ingen proffsanvändare. Men visst kvalitén blir säkert bättre och bättre ju högre prisklass du hamnar i...
Lite svårt för en amatörsom mig att återge utskriftskvalitén i text, finns det ingen butik där du bor så du kan få en provutskrift...?

//mmi

  • Oregistrerad
  • 2005-10-22 22:52

Ska försöka att göra det imorn eller min far egentligen men det är alltid intressant att höra hur riktiga personer uppfattar det och inte några försäljare, ska försöka och få en testutskrift

//Adam

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-27 19:48
Ursprungligen av adamsen87:

Ska försöka att göra det imorn eller min far egentligen men det är alltid intressant att höra hur riktiga personer uppfattar det och inte några försäljare, ska försöka och få en testutskrift

//Adam

Hej igen,

Nu är jag nöjd för nu fungerar skrivaren även med min APE...

HAr ingen riktig förklaring till hur det fungerade, men jag gjorde om allt från början:

Installerade drivisarna från HP
Startade om APE
LÄSTE instruktionen

och sen fungerade det som det ska...

Adam, har du fått ngn provsida så du ser hur den blir...?
Skicka annars ett PM med en länk ilt ngn lämplig bild och en adress så kan jag skriva ut en och skicka till dig med posten i morgon, fredag.

//mmi

1
Bevaka tråden