Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frontrow släpps inte separat

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-26 20:11

Klippt från det här inlägget
http://www.99mac.se/forum/showpost.php?p=622911&postcount=41
i den här tråden:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=87717&page=1&pp=25

Ursprungligen av Oops:

Jag satt på tåget igår (någonstans i Europa) och hamnade bakom en kille som körde FrontRow på sin PB15". Det hela gick grymt snabbt och lätt precis som för Jobs på demon. Jag kunde inte hålla mig utan frågade var han hade laddat ner det. Han blev lite ställd och det visade sig att han var Appleanställd och att det finns en full release internt - surprise surprise. Han - fick inte säga - trodde inte att FrontRow kommer att släppas som enskilt program. Effektivt sätt att få folk att uppgradera hårdvaran.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-26 22:13

Varför är det alltid på tåg som folk råkar stöta på Appleanställda?? Kommer inte ihåg vad det var för rykte senast...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2005-10-27 01:55

om inte annat läker säkert den versionen som apple har internt ut.. men det ska vi inte snacka om här..

Jag undrar om killens gissning var så mycket riktigare bara för att han jobbar på Apple. Så vitt jag kan förstå så hålls det rätt hårt på hemligheter även inom företaget.

*vägrar släppa hoppet*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-27 09:53

Påminner mig om den suveräna tidningen (både till formatet & innehållet) "MacWeek", som då det begav sig kallades för "MacLeak".

Det var inte ovanligt att man som Apple-anställd kunde läsa om nyheter i MacWeek innan man fått reda på dem internt...

-Torkel

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-10-27 09:57
Ursprungligen av Torkel:

Påminner mig om den suveräna tidningen (både till formatet & innehållet) "MacWeek", som då det begav sig kallades för "MacLeak".

Det var inte ovanligt att man som Apple-anställd kunde läsa om nyheter i MacWeek innan man fått reda på dem internt...

-Torkel

Jag kan bekräfta att det här stämmer. När jag jobbade som Apple-åf så hade Torkel aldrig någon förhandsinformation att komma med.

Men tack för all god mat du bjöd på.

Front Row kommer vara ett skäl till att köpa mac, inte att uppgradera. Kommer garanterat ett iLife 06 där FrontRow ingår, ev med ett extrapaket för att få remote, mm.

Jag ser nuvarande iMac, Front Row, iTunes 6 och iPod video utifrån två perspektiv:
1) Ett jäkligt bra sätt för Apple att käna pengar på "the holliday season".
2) En enda stor demo och test för vad Apple kan göra. Blir fler TV och filmbolag impade av vad de ser kommer det komma mer. Fast fullt ut kommer det inte bli förrän vi har macar med DRM-chip från Intel.

Well. Quicktime teamet när dom var på KTH, sa inför Quicktime 4 releasen (1 månad innan), att dom inte skulle ha med MP3 playback. Dom undrade nyttan med det. En månad senare var den där.

1
Bevaka tråden