Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Think different är tillbaka!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gå in på www.apple.com och kika!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-26 00:42

Underbart!
*ler med hela kroppen*

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-10-26 14:34
Ursprungligen av filuren:

Underbart!
*ler med hela kroppen*

Jag hoppas att du ler för att de hedrar Rosa Parks?
För om det krävs att så enastående modiga människor som Rosa Parks ska dö för att Think Different ska användas så slipper jag gärna

Edit: eller nu såg jag ju att jag hoppas rätt

Apple brukar lägga upp såna bilder när någon framstående person har avlidit.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-26 00:49

Heder åt Apple som visar var de står.
Hennes "lilla" protest gjorde så att mycket hände. Underbart med sådana människor.
Synd bara att det ska behövas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-26 20:56

Även om jag har varit trogen till apple hela mitt liv känns think different grejen jävligt jobbigt, speciellt i detta fall. Hur kan apple koppla ihop sin marknadstaktik (att utveckla lite annorlunda produkter) till avvecklandet av den officiella rasismen i USA. Tycker att det rimmar illa när företag (som kanske inte är bäst på jorden när det kommer till val av produktionsland osv.) försöker associeras med historiska hjältar. De vrider sig nog i graven!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-26 20:59
Ursprungligen av pgjores:

Även om jag har varit trogen till apple hela mitt liv känns think different grejen jävligt jobbigt, speciellt i detta fall. Hur kan apple koppla ihop sin marknadstaktik (att utveckla lite annorlunda produkter) till avvecklandet av den officiella rasismen i USA. Tycker att det rimmar illa när företag (som kanske inte är bäst på jorden när det kommer till val av produktionsland osv.) försöker associeras med historiska hjältar. De vrider sig nog i graven!

Jag håller med dig. Även om jag verkligen gillar Apples produkter (och har en Think Different-pin på min jacka) så tycker jag att det luktar lite illa att Apple använder döda hjältar i sin marknadsföring - för marknadsföring är vad det är, vilka ädla avsikter Apple än må ha.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-27 00:06
Ursprungligen av tei:

Jag håller med dig. Även om jag verkligen gillar Apples produkter (och har en Think Different-pin på min jacka) så tycker jag att det luktar lite illa att Apple använder döda hjältar i sin marknadsföring - för marknadsföring är vad det är, vilka ädla avsikter Apple än må ha.

Visst är det marknadsföring. Och också ett slående exempel på just att tänka annorlunda. Om inte hon hade gjort det då (1955) hade det förmodligen tagit mycket längre tid att få bort de mest tydliga exemplen på rasism i USA. Såsom skilda platser för vita och svarta. Rasismen är inte borta än, vare sig i USA eller i Sverige, men just den där aktionen, att hon vägrade ge upp sin plats till en vit, startade en händelsekedja som ändrade tolkningen av grundlagen och en hel del annat.

Rosa Parks föddes 1913. Hon blev således 92 år. Även hon måste väl få vila nång gång.

  • Medlem
  • 2005-10-31 05:41

Från
http://www.anigami.com/jimwich/jimwich_archives/jwpicts_10_11_12_2005/iSWIWT.html

  • Medlem
  • Skara
  • 2005-10-31 07:21
Ursprungligen av Addex:

Från
http://www.anigami.com/jimwich/jimwich_archives/jwpicts_10_11_12_2005/iSWIWT.html

ok.. detta tycker jag nästan är vanhedrande...
dålig smak..
alltså, visst att apple ville hedra henne, men som någon innan mig skrev så handlar det om marknadsföring. och att lägga på ipoden är väl på ett plan komiskt, men på ett annat otäckt.
Eller?

Tack gode gud att det inte är apple som lade dit ipoden, i alla fall..

Jag tycker det är allt annat än hedrande att hamna i en iPod reklam efter sin död. Tur att inte apple gjort detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-31 20:15

Apple skulle såklart _aldrig_ göra det ovan. Har svårt att tänka mig något företag med den minsta bit smak göra något sådant.

Sedan att hedra folk på det där sättet, haft reklam, haft hedrande känns väldigt ostigt amerikanskt. Tycker att hela Think Diffrent är sådär. Jämnföra Bob Dylan eller Einstein med ett datorföretag känns väldigt konstigt.

Men det är väl en reklam av amerikaner för amerikaner antar jag...

  • Medlem
  • 2005-10-31 22:24

Det hade varit långt mer smakfullt av Apple att hedra henne och medborgarrättsrörelsen genom att bara lägga ut bilden av henne utan reklam för sig själva. Om Apple nu vill hylla henne och hennes gärning så bör man väl för tusan inte utnyttja hennes minne och den goodwill detta ger och låtsas vara en del av medborgarrättskampen, när det egentligen enbart handlar om att kränga prylar för Apples del?

Oviktigt stickspår: Vad heter han som sitter bakom henne på bilden?

Ursprungligen av Giggs:

Det hade varit långt mer smakfullt av Apple att hedra henne och medborgarrättsrörelsen genom att bara lägga ut bilden av henne utan reklam för sig själva.

Exakt. Så vill jag minnas att det gjorts förut. Skippa 'Think Different' och äpplet. Men det är fortfarande tillräckligt diskret för att det går hem utan klagomål hos mig

1
Bevaka tråden