Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger samt internet och dålig streaming.. Tips?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 09:50

Jag anser att Mac och Tiger äger i mångt och mycket, men av vad jag märkt hitills har den internetkompabilitet och främst streams som sina mest negativa sidor.

Det är ju värdelöst att streama ynkliga klipp på skojsidor etc. även om jag har en ren 10Mbit lina och 1GB Ram-minne. hackar som man satt vid en komvuxdator 1997.. typ, och detta om de öht funkar, såvida de inte är Apples Quicktime.

Dessutom har jag märkt att Safari inte visar hela klippen. Någon bugg i det visar bara ca 75%

Nu vill jag veta vilken kombination som är bäst för Tiger beträffande Webläsare och Spelare och Codec etc. Kort sagt, hur får jag min Mac att fungera så felfritt som möjligt på internet??

Kan tilläggas att Explorer för mac faktiskt i rena streams och kompabilitet fungerar bättre, men jag vill inte använda Explorer då det är vidrigt fult, och förbaskat slött!

Hjälp! Ge mig tips!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-10-19 12:33

Frågade själv samma sak för en vecka sen http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=86818
Uppgraderade till Tiger för ett litet tag sen, och ungefär då började alla klipp hänga sig, hacka eller stanna helt. Skitdåligt. Kan ju starta en disk med Jaguar eller använda DeepVacuum för att ladda ner hela sidan med klipp och allt, men det är ju löjligt.

1
Bevaka tråden