Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple "metal look" åt folket

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 11:04

Gick med ADC idag och såg en intressant sak:

Interface Builder 2.3 - Apple´s graphical user interface editor which now supports the new Metal look.

Så nu kan alla utvecklare köra med Apple iTunes/QuickTime-look.

Neeeej....

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Neeeej....

Joho!

[ 28 Augusti 2002, 16:04: Meddelandet ändrat av: dsm ]

  • Medlem
  • 2002-08-28 16:04
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Neeeej....

He he, jag håller med, ´Quicktime´-looken är lite mossig. Det finns något program som tar bort den från alla Cocoa-program har jag sett. Samma som gjort WindowShade.

Jag fick höra om ett hack som fixar "metal look" på samtliga program.

Eller kanske

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 23:14

Metal looken tycker jag är fräsh så länge inte HELA interfacet är så… Ex. QuickTime Player… Men ja, det tar upp mycket onödig skärmyta. Final Cut kör ju en blandning av metal look och "avid". Det e perfekt

  • Medlem
  • 2002-08-29 09:17

"Metallifizer will enable brushed metal appearance on all Cocoa applications under Mac OS X 10.2. Alternatively, it can disable all Cocoa brushed metal appearance (this includes Address Book, iChat, Calculator and others, but not iTunes and QuickTime Player, as latter are Carbon applications). [...] Metallifizer requires Application Enhancer to function."

http://www.unsanity.com/haxies/metallifizer/

  • Medlem
  • 2002-08-29 09:18

"Carbon support is coming soon. Please stand by.

"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-29 09:27

Det bästa vore väl om Apple kunde bygga in teman i OS:et, precis som i Mac OS 8 och 9, och låta användarna välja hur det ska se ut.

1
Bevaka tråden