Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utveckla Macprogram på PC?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-04-14 00:46

Hur många sitter och gör det?

En annan fråga, hur buggigt får en programvara vara när man köper den?

1. Om man tycker om att tillverka plattformsoberoende program så spelar det ju ingen roll man utvecklar dem på. Java, och nu även Qt är bra utvecklingsplattformar för plattformsoberoende program.

2. Så obuggigt (som vi säger i västerbotten) som möjligt.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-14 18:29
Citat:

Skapades ursprungligen av: iBib:
1. Om man tycker om att tillverka plattformsoberoende program så spelar det ju ingen roll man utvecklar dem på. Java, och nu även Qt är bra utvecklingsplattformar för plattformsoberoende program.

2. Så obuggigt (som vi säger i västerbotten) som möjligt.

Vi har en ny programavara som för det första krävde databas delen som är ungefär tio tillägg. sen får man ca 25 tiillägg till för programmets del. Totalt 35 tillägg som kan bråka med allt annat i maskinen.

Av den lilla info jag fått så känns det som de sitter och utvecklar på PC och sen komplilerar för Mac. Det lär visst gå i Microsfts ena utvecklingsmiljö vad jag hört. Stämmer det?

Ivarjefall så skulle det vara intressant att få reda på hur vanligt det är.

Hur många av tilläggen är kodbibliotek? Måhända kan du lägga dessa filer i samma mapp som programmet. Då slipper du oroa dig för att din dator är instabil, trots att du inte kör programmet ifråga.

[ 14 April 2002: Meddelandet ändrat av: ace4711 ]

Qt tillverkas av TrollTech

  • Oregistrerad
  • 2002-04-14 22:13
Citat:

Skapades ursprungligen av: ace4711:
Hur många av tilläggen är kodbibliotek? Måhända kan du lägga dessa filer i samma mapp som programmet. Då slipper du oroa dig för att din dator är instabil, trots att du inte kör programmet ifråga.

[ 14 April 2002: Meddelandet ändrat av: ace4711 ]

Dessvärre funkar det inte att ha dem på annat ställe än i systemmappen. Kodbiblioteken är ca 15 totalt.

Jag är lite förvånad över att ett modernt program måste ha så mycket "skit" i systemmappen. Börjar få mardrömmar...

Rekommenderar STARKT Qt. Mycket bra!

Ciryon

1
Bevaka tråden