Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Komma igång med Minin!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-05 11:30

Hej!

Jag har fått pappa att switcha till MAC.

Det blev följande uppställning.

Mac Mini 1,42 GHz med Superdrive
Apples trådlösa tangentbord
Airport Express
Viewsonic VX715 17"
Trådlös mus med USB Logitech

Nu till min fråga. Hur sätter jag upp detta på enklast sätt. Det är drivrutiner med till displayen, måste de installeras?

Jag kopplar datorn till displayen, sätter i USB-mottagaren i datorn för musen, AE i väggen och kopplar till ADSL-modemet samt startar det trådlösa tangentbordet bluetooth. Kommer datorn att känna av allt detta vid första uppstart eller hur ska jag göra?

/JOHAN

Ja, det där bör gå väldigt smärtfritt. Du behöver inga drivrutiner till skärmen i alla fall.

Kolla igenom instruktionerna för AE:n och tangentbordet innan så ska det inte vara några problem.

  • Medlem
  • 2005-10-14 17:38

Knight, eftersom vi sitter med samma skärm och en Mini var så blir jag naturligtvis nyfiken på om du upplever att skärmen "slocknar" ibland, och sedan kommer tillbaks efter ca 3 sekunder. Jag är precis på gång att diskutera detta fenomen i en annan länk, och jag skulle väldigt gärna vilja ha din kommentar, det vill säga om du använder DVI-utgången på Minin.

Länk: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=86771

/Fredrik

1
Bevaka tråden