Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken telefon?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-10 13:27

Jag söker en telefon som har bra batteritid, bluetooth och med antingen sonyericssons elelr nokias gränssnitt. Så tunn som möjligt. Vilka möjligheter har jag?

Den får gärna stödas av Salling Clicker också så man kan fjärrstyra iTunes...

T610 och T630 verkar inte säljas längre. Funderar på en K700i, men de är lite fula... finns det någon modern Nokia?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 14:11

w800i. Tveklöst!

Hey! Klaga inte påå k700i, har haft den sen den var ny dock skulle jag vilja ha en s(?)800, aldrig mer en nokia hos mig... Hittar du en relativt billig k700 blir du inte missnöjd, det lovar jag.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-20 20:15

vill du inte bli av med allt för mycket pengar.. kika om det inte finns någon butik som har en t630 kvar. den är riktigt bra för en 13-1400:- obs, kameran bör du inte ens använda. (älskar min t630 använder den fast jag köpt nytt..)

vill du gå upp i prisklass så har du just k700, roliga med den är att den har radio i sig.. kameran är dock också ganska dålig men skärmen är riktigt bra, knapparna ska du dock känna på, de är lite speciella, se om de passar dig. i övrigt är den fullmatad med allt du behöver och är urenkel att synca med macen.

en w800 är ju alltid trevligt å ha, är en lyxvariant dock och har betydligt mer än du efterfrågar.
men håller ipoden på att gå sönder så...

nokia har sin 6230i men den är för dyr för det man får i ligger runt 3000 kr sträcket.
finns många nokias men de flesta med bt använder inte nokias orginalgränssnitt utan symbian.

jag har en nokia 6680 (3g) men den är ingen höjdare.. krånglar lite med datorn och man saknar verkligen s-e användargränssnitt. så kika på s-e och ta inte i så att börsen spricker....

Titta på Nokia N70 om du vill ha bra funktioner till ett bra pris. Symbian är ett mycket bra OS och gör nallen till en liten dator (vilket är ett måste för mig). Programutbudet och möjligheten till dokumenthantering m.m m.m är starka skäl att ta en smartphone.

Men är du HELT säker på att du inte har tänkt använda externa programvaror eller så är K700i en bra telefon. Men Nokia 6230i (notera 6230i) är absolut inte dum den heller.

För min del är det nödvändigt att jag kan använda nallen som en liten dator när jag är på resande fot. Hade en K750i men saknade Symbian alldeles för mycket.

Min P910i är mer än bara en telefon. Almanack, mp3 spelare, fjärrkontroll till PB:n (via Salling klicker), suveränt att surfa in på gulasidorna och hitta adresser när man är på resa etc etc.
Har stått ut med att blivit doppad i vatten två gånger utan problem.
Synkar bra med iSync och iCal och Adressbook eller Entourage vilket man nu vill.

Hur synka entourage med p910i

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Min P910i är mer än bara en telefon. Almanack, mp3 spelare, fjärrkontroll till PB:n (via Salling klicker), suveränt att surfa in på gulasidorna och hitta adresser när man är på resa etc etc.
Har stått ut med att blivit doppad i vatten två gånger utan problem.
Synkar bra med iSync och iCal och Adressbook eller Entourage vilket man nu vill.

Hur kan man synka 910i m Entourage?
Synkningen med adressboken fungerar (oftast) fast ack så långsamt...

Symbian är inte alls lika bra som det program som satt i min Z600 och där man kunde SMSa från datorn mm mm

Men nu var det Entourage!?

1
Bevaka tråden