Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote Desktop från PC

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle behöva jobba med vår OS X Server från en PC just nu, går det på något sätt? Jag talar om ARD eller andra grafiska gränssnitt, inte SSH och sånt.

Ursprungligen av Björnström:

Jag skulle behöva jobba med vår OS X Server från en PC just nu, går det på något sätt? Jag talar om ARD eller andra grafiska gränssnitt, inte SSH och sånt.

Nyare ARD har stöd för VNC. Dvs, du kan med en "vanlig" VNC-klient på PC jobba mot en något seg ARD-server.

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050502171842237

Det som funkar bäst är Timbuktu från Netopia. Du kan ladda ner en demoversion som funkar i en månad-
/Richard

Ursprungligen av Björnström:

Jag skulle behöva jobba med vår OS X Server från en PC just nu, går det på något sätt? Jag talar om ARD eller andra grafiska gränssnitt, inte SSH och sånt.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-10-07 20:50

OSXVnc på Macen, PuTTY och TightVNC på PC'n, skapa en SSH-tunnel med hjälp av PuTTY och anslut via den från PC'n. Funkar kalas.

Sen är det bara det att VNC är toksegt. Jämför man med Remote desktop till windows är det inte ens kul att tänka "vnc". Trots det använder jag vnc för att det fungerar över alla plattformar (i mitt fall windows och os x). Hade gärna sett något liknande för OS X som remote desktop för windows.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-12 10:57

SSH e för riktiga män. Bara att du lär dig björnström.. hehe

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-12 11:04

Jag har en liten trevlig lösning.
Jag har SSH påslagen och OSXVNC.
Ställer in Vnc att bara acceptera lokala anslutningar(ssh).
Sen kör man SSHVNC genom en JavaApplet.
Fördelar: man kan grafiskt och säkert styra en dator från vilken dator som helst (som klarar java).
Kolla på min sida: http://mykene.mine.nu/sshvnc/sshvnc-applet.htm

Ett tips bara, har du en snabb uppkoppling sätt "encoding" till Raw.

1
Bevaka tråden