Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC2700 minne i iMac G5

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
jag är precis på väg att införskaffa mig en begagnad iMac G5 (rev A). Dock har den bara 256 MB i ram, så jag tänkte att eftersom jag har två stycken 512 MB liggande hemma så gör det inget. Problemet är dock att de minnen som jag har liggandes är PC2700 minnen som kör på 333 Mhz och enligt Apple så ska det vara PC3200 minnen som kör på 400 Mhz i iMacen.
Vet någon om det funkar med PC2700 minnen på 333 Mhz i en iMac G5:a?

Tacksam för svar.

//Anders

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-10-07 13:11

Om du sätter i PC2700 kommer antingen datorn klaga och säga nej. Eller så kommer alla andra minnen gå ner i hastighet.

Vilken som är inte bra. Skaffa PC3200 minnen eller snabbare.

För att svara på min egen fråga, så testade jag, nu när iMacen har anlänt, att sätta i mina PC2700 minnen i datorn. Och det funkerade inte något vidare. Datorn startade och körde igång tiger utan problem men kunde inte starta några program och efter ca 5 min fick jag kernel panic.
Så jag kör på dina rekommendationer Sidde.

EDIT: Jag testade senare att bara sätta i en av mina 512 MB PC2700 minnen och ha kvar orginalminnet i den andra platsen. Då visade det sig att det fufngerar hur bra som helst.

Senast redigerat 2005-10-08 15:16
1
Bevaka tråden