Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Född på ny som 34 åring

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-29 20:40

För ett halvår sen fick en G3 beige desktop 500mhz.
”ahh ha nu sitter jag här med en mac”, 15 års pc erfarenhet och inte rädd för teknik.

"hmmm man trycker väll här" "whrouummm!"

Ljudet som mac'en gav ifrån sig fick mig nästen att trilla ner stolen. Letade som en galen efter volume knappen men hittade ingen?
"uff vilket ljud lilla vännen, om du väcker barnen då blir vi osams" det skulle visa sig att den redan hade tänkt sig att göre sig intressant.

Efter ca 15 - 20 gångar att ha installerat, pillat med både scsi och ide hårddiskar, div. minnen osv. osv. börjar vi att känna varandra väldig gott. Jag kan inte släppa den igen och sitter vid den varje dag.

Min fru tittade på mig, som om jag just hade tagit alla kläderna av och dansade runt i storrummet med 2 kyckling fjäder hängande ut av rumpan. Igår då jag sa "jeps då är där en PB 15.4” på väg!" Så efter att ha gått 15 rundar med G3’ern kommer den nog till att tjäna som min 4årige dotters nya leksak.

Vägen hitt, till 99mac, var belagt med mikrochips och stora Internet pilar, det här är bare ett ställe man bör känna till på nätet.

34 årig Dansk, 2 barns pappa, sambo(får mig alltid att tänka på boken ”Lille sorte Sambo” och bor i Sverige.
Trivs extremt bra och kan inte vänta med att komma hem, innan jag ens har åkt till Danmark på besök.

Studerar just nu svensk, svensk samhäll och lite andra kurs.

Välkommen!

Kul, både att du trivs med mac och i Sverige. Nu kommer du snart att trivas lika bra här på 99mac också

Välkommen

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-29 20:50
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Kul, både att du trivs med mac och i Sverige. Nu kommer du snart att trivas lika bra här på 99mac också

Välkommen

Tack ska ni ha' och ja, Richard det är säkert!. Där kommar frågor, snart!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-29 20:45

Välkommen TaCster!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-29 20:54

Kanske man skulle skriva lite på danska också, om någon behöver lite översättninghjälp ska jag göra mitt bästa.

Hej där, välkommen välkommen till detta underbara forum!
Om du ger din dotter G3an, se då till att hon inte "bara" sitter vid den hela tiden, barn vid den åldern måste vara ute mycket, sen när hon fyller 12 så kan du ge henne ett kort där det står "Grattis, Sitt vid datorn så mycket du vill!"

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-29 21:56
Ursprungligen av apple4ever:

Hej där, välkommen välkommen till detta underbara forum!
Om du ger din dotter G3an, se då till att hon inte "bara" sitter vid den hela tiden

Den stora(6 år) får inte sitta sådär väldigt mycket vid sin dator, hun har också värit med på pappas knä från hun var 2 år.
Här om dagen kom jag in i hennes rum och så att hun själv hade skiftat "skin" på sin mediaplayer och installerat et "flipper" spel hun hade fått av farfar. "glurp!!" den lilla damen lär sig väldigt fort.

Hun använder den mest till att höra musik på, jag har koblat min gamla stereo och 4 högtalare till pc:en.

Tack för tipset!

1
Bevaka tråden