Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Wireless Keyboard med en PC (?)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett Apple Wireless Keyboard som jag inte använder till min pb.
Så tänkte jag "vore det inte toppen om jag kunde använda det på min PC".
Så om jag skaffar en bluetooth mojäng till PC:n - kan jag då använda Apple keyboardet med den?
Har läst runt lite och det verkar ju fungera fint med usb Apple keyboards ihop med PC.
Men hur är det med Wireless keyboardet?

Nu har jag provat med ett vanligt Apple usb keyboard och det fungerar fint.
Men undrar fortfarande om det går med ett Apple Wireless keyboard.
Nån som provat det?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2005-09-21 18:20

Ja, det fungerar. Det var dock lite fibbligt att få det att fungera sist jag provade, Bluetooth är inte lika utvecklat till Windows XP som på Mac

Okej. Tackar för infon.
Är det nåt speciellt man ska tänka på när man ger sig på det?
Behövs nåt extra prg eller nån speciel Bluetooth mojäng i PC:n etc...?
Apple keyboardet passar liksom perfekt framför synthen så det vore verkligen toppen
om man kunde få det att fungera.

Nu har jag ordnat Bluetooth på PC:n och den kan se Apple Wireless tangentbordet men jag kan inte para ihop dom.
Finns det nåt trix så man kan få det att fungera?
Kan man re-setta tangentbordet? För nu heter det samma sak som på Macen.
Så jag antar att några slags inställningar finns kvar i den...eller?
Tacksam för all hjälp jag kan få. Är helt lost i hur man ska göra så alla förslag är välkomna.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-23 21:30

Dessutom har du lite olika tangenter på PC:n. Jag vet inte om det är så jättemärkligt, men då jag kopplade ett usb-bord till min Mac gjorde jag fel då jag försökte mig på mina vanliga Mac-snabbkommandon.

Jag vet inte om detta är jättevanligt, men det pc-bordet jag lånade funkade inte med min förlängda ryggmärg.

Det står på apple support att trådlösa inte fungerar med pc. Använder xp och kan inte heller par koppla t-bordet med pc´n. Lite synd:(
tråkigt och ha ett t-bord till mac och ett annat till bootcamp!!!

Jag behövde inte trixa alls, men jag körde det ju dock inte genom bootcamp utan direkt till en "riktig" PC med en BT-dongel (från D-link).
Mitt var redan parat med min MB och hette således ett namn som det fått från MB, men det var ändå inga problem. Bara para och börja skriva... Skumt.

1
Bevaka tråden