Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MOD skapare, amatörer eller proffs?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2001-05-15 22:51

Vad anser ni? Jag är mer tekniskt inställd på spel och mjukvara än hårdvara och anser att MODar är ett intressant ämne.
Skaparna bakom MODar, är dom bara något av hobby nissar som har för mycket fritid eller kan man se det som ett andra jobb? (trots att man inte tjänar något) Kan man se dom som proffs? Amatörer? Utbildning?
Vad anser ni, det ligger nämnligen väldigt mycket arbete bakom en MOD måste jag lova... Om någon här känner mig så vet ni att jag kan mina saker Jag vill bara få höra andras åsikt.

Nu har jag inte direkt någon koll på detta med MODar, men är det verkligen ingen som tjänar pengar på det?
En del MODar följer väl med som bundles till orig. spelet och då måste väl tillverkarna av MODen få ersättning. Eller är jag helt fel på det?

[ 16 Maj 2001: Meddelandet ändrat av: petterm ]

Counterstrike rockar ju rätt bra!

Heltidsjobb. Counterstrike ar ju som ett nytt spel, bygger visserligen pa HalfLife motorn men de lagger ned mycket resurser pa projektet och saljer valdigt bra som standalone.

nu håller vi oss till MAC spel va...

jodå det finns folk som tjänar pengar på detdär. men dom flästa är finniga flottiga fetton... :rolleyes: ... ta inte illa upp... som sitter och nördar sig. MEN man kan ju bara tacka och ta emot

  • Medlem
  • International user
  • 2001-05-21 23:41

Tack Fjerkon, iof så är jag allt annat än fet men OK...

Denna diskussion är flyttad till vårt nya Programutvecklings forum. Välkomna!

1
Bevaka tråden