Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB krashar och tappar inställningar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-18 14:03

Hej

Min Powerbook har börjat bete sig lite underligt de senaste veckorna. Bland annat har den blivit väldigt mycket segare och badbollen dyker upp ganska ofta och ibland står den tillsammans med fläkten och snurrar så att jag får stänga av datorn genom att hålla inne powerknappen i 10 sekunder.
Varje gång man startar om datorn så är det som om den har tappat vissa inställningar för när Findern dyker upp så får man även upp det där fönstret med Macintosh HD och Network drives som man får upp efter en nyinstallation av OS X. Den ställer också ner skärmbelysningen till ca hälften av sig själv och det har den aldrig gjort innan.
Har 640MB RAM och 3Gb ledig hårddisk så det borde väl räcka?

Ursprungligen av romanenko:

Hej

Min Powerbook har börjat bete sig lite underligt de senaste veckorna. Bland annat har den blivit väldigt mycket segare och badbollen dyker upp ganska ofta och ibland står den tillsammans med fläkten och snurrar så att jag får stänga av datorn genom att hålla inne powerknappen i 10 sekunder.
Varje gång man startar om datorn så är det som om den har tappat vissa inställningar för när Findern dyker upp så får man även upp det där fönstret med Macintosh HD och Network drives som man får upp efter en nyinstallation av OS X. Den ställer också ner skärmbelysningen till ca hälften av sig själv och det har den aldrig gjort innan.
Har 640MB RAM och 3Gb ledig hårddisk så det borde väl räcka?

När datorn tappar inställningar så är oftast det ett tecken på för lite "ledigt" hårddiskutrymme. 3GB kan verka mycket men datorn behöver ofta mer för swapfiler o.s.v.

1
Bevaka tråden