Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte verifiera telefonen.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-30 22:26

Försöker parkoppla en SE S700i och en Powerbook med Mac OS X 10.4. Den kommer upp i Bluetooth-assistenten och i iSync men när jag ska koppla den så säger tex iSynk "Kan inte verifiera enheten".

Någon som har något här?

Har du ställt in i telefonens bluetooth inställningar att "din dator" alltid får ansluta utan bekräftelse? Om inte så markera denna inställning. Annars ta bort parkopplingen och testa att para dem igen. Jag fick försöka 3ggr med min P900 och Tiger innan det fungerade i både iSync och Salling Clicker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-30 23:11
Ursprungligen av mrsandin:

Har du ställt in i telefonens bluetooth inställningar att "din dator" alltid får ansluta utan bekräftelse? Om inte så markera denna inställning. Annars ta bort parkopplingen och testa att para dem igen. Jag fick försöka 3ggr med min P900 och Tiger innan det fungerade i både iSync och Salling Clicker.

Hej. Tror inte det första är inställt. Ska kolla detta. Annars så tror jag att telefonen inte ens går att parkoppla. Problemet kommer när jag försöker skapa kontakt med telefonen för att parkoppla.

  • Medlem
  • 2005-09-15 23:27

Jag har fått samma problem. Telefonen går inte att parkoppla överhuvudtaget. Någon som kan lösninen?

Ser du telefonen om du söker enheter via datorn?
Ser du datorn om du söker enheter via telefonen?

Hade problem med min förra T630 ett par gånger innan jag fick till det. Samma sak med P900.

  • Medlem
  • 2005-09-16 08:45

Jag ser både telefonen och datorn.
Vad gjorde du för att fixa problemet?

Btw, jag har en SE z800i.

  • Medlem
  • 2005-09-18 13:54

Jag har fortfarande inte löst problemet. Någon som kan hjälpa?

uppdatera din bluetooth mjukvara i osx? kolla vilken version ni har i alla fall. det smma gäller isync. utan den senaste isync så stöter man på patrull.

  • Medlem
  • 2005-09-18 19:19

Tack för hjälpen. Uppdateringen av BT-mjukvaran löste problemet.

1
Bevaka tråden