Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

msn-problem filöverföring blir blockad...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-05 16:15

Har Microsoft Msn Messenger 5.0.0 för Mac. Min bror skulle skicka en .img-fil till mig från UMAS i Malmö. Fick upp detta meddelandet varje gång vi testade: "Messenger blockerade filen esb.img från Mr.Paranoid, eftersom filens innehåll kanske inte är säkert."

Vad är fel egentligen? Har en iBook G4 12" 1.2Ghz med Mac OS X Tiger 10.4.2 och kör internet så här: BBB 24Mbit Xavi Routermodem --> AirPort Express (WEP skyddat) --> iBook G4 12" 1.2Ghz.

Jag vill inte att msn ska blocka filer. Vart kan jag stänga av detta? Hittar ingen meny i MSN för att stänga av denna skiten.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-09-06 00:08

Testa kolla på www.portforward.com, där kan du hitta portar till alla möjliga program. Testa att öppna de portar som det står för just MSN Messenger, och testa igen. Det har funkat för mig ett par gånger. Det är inte säkert att det kommer funka dock.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-06 07:41

Fultrick: Be din bror döpa om filändelsen till nåt annat, tex .jpg. Du döper tillbaka till .img när du väl tagit emot filen.

Hmm.. ingår inte MSN som ett av de förvalda (om man aktiverar det) i brandväggen... tror faktiskt att det finns där redan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-06 10:08

Får jag det problemet så zippar jag filen först och då funkar det alltid.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 11:05

varför kunde han skicka från sin hemdator som har BBB 10mbit men inte från UMAS datorer?

1
Bevaka tråden