Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göra Flash. Segt i OSX?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-31 14:31

Jag försöker göra en Flash-fil. Eftersom jag är en relativ nybörjare, så blir det MYCKET preview. För varje liten ändring klappar jag till F12.

Men om jag inte stänger webbläsarfönstret direkt, utan låter 4-5 previews rulla, så orkar inte datorn med, och webbläsaren seghänger sig. Är det OSX som jag hört har bekymmer med flash?

Jag har G5 1,8 single-processor, 1Gb SDRAM, 80Gb ledigt diskutrymme och inga andra CPU-slukande program på.

Ursprungligen av Danne V:

Jag försöker göra en Flash-fil. Eftersom jag är en relativ nybörjare, så blir det MYCKET preview. För varje liten ändring klappar jag till F12.

Men om jag inte stänger webbläsarfönstret direkt, utan låter 4-5 previews rulla, så orkar inte datorn med, och webbläsaren seghänger sig. Är det OSX som jag hört har bekymmer med flash?

Jag har G5 1,8 single-processor, 1Gb SDRAM, 80Gb ledigt diskutrymme och inga andra CPU-slukande program på.

Flash är inte superoptimerat för OSX men mer minne skulle inte skada.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-31 14:40
Ursprungligen av jazzper:

Flash är inte superoptimerat för OSX men mer minne skulle inte skada.

I datorn eller i datorns ägare?

Jorå..ville bara ha kvitto på att Flash ÄR segare på mac än på Win.
Det är det alltså. Fasen...

Tack

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-31 15:15

Kommande Flash 8 ska tydligen ändra på detta lite.

Hastigheten på filmer gjorda i Flash 8, och som spelas upp i Flashplayer 8, går många gånger snabbare än filmer gjorda idag.

1
Bevaka tråden