Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa spel. Klarar min dator det?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-08-28 14:14

Hej på er.

Funderar på att köpa Homeworld2. Är inte insatt i grafikkretsar osv. Det står att det krävs

"3D-grafikacceleration krävs (ATI Radeon 7500 eller nVidia GeForce 2 eller bättre)
32 MB bildskärmsminne (VRAM) "

Om man säger en ibook så har den ju en

ATI Mobility Radeon 9550
32 MB DDR-bildskärmsminne.

Är det så att 7500 är en äldre krets och att 9550 är bättre och klarar det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-28 15:18

9550 är en betydligt modernare krets, även om skillnaden inte är superstor. Har du en 9550-krets i din iBook så borde spelet fungera fint.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-08-28 16:35

har prövat spelet på min ibook (d.v.s den nya) och det funkade fint, dock hade jag varken ork eller tid att sitta och spela spelet, men som sagt funkade utan problem gjorde det.

ps: läste dock någonstans att portningen är sådär och att spelet innehåller en hel del buggar(tror det var mest grafik.buggar,, men ändå)

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-08-28 16:52

Ok. Tack för svaren

Hmm funkar det bra på den "gamla" i booken asså den med 9200 graffe kort?

Kör Homeworld 2 på min iBook 14" 1,33 768mb Det funkar utmärkt på maxxad grafik. Ladda ner det på limewire och testa hur det funkar på din burk, om du är nöjd så köp det...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-09-04 18:28

Vad jag vet så är HW2 ett otroligt bra portat spel. Nästa Call of Duty klass på det. På en PowerBook G4 1 Ghz med 1 Gb ram och Geforce 4 Go kunde jag köra högsta upplösningen (det var en 17' skärm) och nästan max på alla inställningar och fortfarande kunna köra med en ganska bra FPS (Vid riktigt stora strider kunde det sega till lite)

1
Bevaka tråden